در پنجاه‌و‌هشتمین برنامۀ "سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی" از هشت رویداد فرهنگی مهم سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با حضور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الإسلام مهدوی‌مهر، و مدیران ارشد سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از هشت رویداد مهم فرهنگی این سازمان به مناسبت دهۀ کرامت، رونمایی شد.

سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: رونمایی از فاز آزمایشی بازدیدِ مجازیِ موزة قرآن و نفایس، موزۀ هدایای مقام معظم رهبری و تالار آثار استاد فرشچیان از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

او افزود: از طریق این فناوری کارآمد که در به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مراجعین انجام شده است، فرد می‌تواند ضمن حس حقیقی حضور در محل موزه، تصویر اشیای موزه‌ای را بهتر و بیشتر از حضور حقیقی در مکان موزه و با کیفیت بالای تصویر با جزئیات مشاهده کند.

همچنین در این برنامه از بیست‌ونهمین جلد از فهارس نسخ خطی گنجینۀ رضوی با موضوع کیمیا و صنعت نیز رونمایی شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره ادامه داد: در این اثر که اسفندماه ۹۸ منتشر شد، ۸۰۰ نسخۀ خطی فارسی و عربی معرفی شده و در تهیۀ آن همۀ قواعد فنی و استاندارد فهرست‌نویسی رعایت شده است.

در این ویژه برنامه از پایگاه آرشیو دیجیتال نشریات با محوریت مطبوعات تولیدشده در آستان قدس رضوی نیز رونمایی شد؛ این پایگاه شامل ۱۵۰ عنوان و بیش از ۱۵ هزار روزنامه، مجله و ویژه‌نامه است.

بیشتر بخوانید: بازگشایی موزه های حرم پس از سه ماه

رونمایی از تمبر سه‎شنبه‎های علمی‌فرهنگی نیز یکی دیگر از این ویژه‌برنامه‌ها بود؛ در این بخش از ۱۶ قطعه تمبر با تصویر تعدادی از نفایس رونمایی‌شدۀ گنجینۀ رضوی پرده‌برداری شد.

همچنین رونمایی از ایستگاه مطالعاتی نسخه‏‌های خطی دیجیتال رضوی، افتتاح ۵ ایستگاه مطالعۀ دیجیتال در کتابخانه‎ها و مراکز اطلاع رسانی به‌صورت آنلاین و رونمایی از پایگاه موضوعی کریمۀ اهل‌بیت حضرت معصومه (س) در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس، دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.