در حالی که ۴ ماه تا زمان انتخابات آمریکا باقی مانده است، برخی هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهور این کشور جرات پیدا کرده‌اند تا انتقادات خود علیه او را علنی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیش از سه سال چنان ترسی در میان رهبران حزب جمهوری‌خواه بوجود آورد که بیشتر آن‌ها از انتقاد از شیوه مدیریت آشفته یا سیاست‌های متناقض وی خودداری می‌کردند، ولی این روند شروع به تغییر کرده است.

در حالی که چهار ماه تا زمان تصمیم‌گیری رای‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه باقی مانده است، برخی اعضای حزب ترامپ این جرات را پیدا کرده‌اند تا انتقادات خود را علنی کنند آنهم در حالی که ترامپ قصد دارد بحران‌های ملی را هدایت کند.

کریس کریستی، دوست و از افراد مورد اعتماد ترامپ و فرماندار پیشین ایالت نیوجرسی، روز یکشنبه درباره احتمال انتخاب مجدد ترامپ به برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی‌ ای‌بی‌سی گفت: «ترامپ در حال بازنده شدن است. اگر او مسیر خود را هم از نظر محتوای بحثی که می‌کند و هم روشی که به مردم آمریکا نزدیک می‌شود تغییر ندهد، بازنده می‌شود.»

فراتر از عرصه سیاست، متحدان ترامپ - حتی برخی افراد در دولت وی - از سیاست‌های او فاصله می‌گیرند.

در حالی که ترامپ از ماسک زدن در ملا عام خودداری می‌کند، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، گفت: «نباید در مورد زدن ماسک هنگام خروج از خانه‌های خود، هیچ احساس ننگی وجود داشته باشد.»

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، این هفته در حالی که در یک عکس با ماسک دیده می‌شد، از سایر آمریکایی‌ها خواست همین کار را انجام دهند. لیز چنی، از قانونگذاران جمهوری‌خواه و فرد شماره ۳ مجلس نمایندگان، عکسی از پدرش دیک چنی، معاون رئیس جمهور اسبق، توئیت کرد که ماسک بر صورت داشت. همراه این عکس، هشتگ «مردان واقعی ماسک می‌زنند» دیده می‌شود.

در همین حال، ترامپ از سوی برخی جمهوری‌خواهان به دلیل مدیریت غیر منسجم در جریان اعتراضات گسترده ملی علیه وحشیگری پلیس، مورد انتقاد قرار گرفته است. رئیس جمهور روز یکشنبه یک تصویر ویدئویی توئیت و متعاقباً این ویدئو را حذف کرد که در آن یکی از حامیانش از شعار برتری‌طلبی سفیدپوستان یعنی «قدرت سفیدپوستان» استفاده کرده بود.

تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی و تنها سناتور سیاه‌پوست جمهوریخواه، تصمیم ترامپ مبنی بر به اشتراک گذاشتن این ویدئو را «غیرقابل دفاع» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار