معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: محوریت اصلی مبارزه با کرونا مردم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌ضامن صالحی‌فرد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امیدواریم همه مردم به پویش همگانی استفاده از ماسک بپیوندند و هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شود چرا که محوریت اصلی مبارزه با کرونا ویروس مردم هستند.

او با اشاره به اینکه به جد به مردم توصیه می‌شود از حضور در تجمعات، جشن‌های عروسی و مراسمات عزا بپرهیزند افزود: آمار‌ها در کشور نشان می‌دهد تست کرونای بیش از ۸۰ درصد از افرادی که در جشن‌ها شرکت داشته اند مثبت شده است.


بیشتر بخوانید: استفاده همگانی از ماسک از عوامل موفقیت در غلبه بر بیماری کووید ۱۹


صالحی‌فرد اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اگر فرد مبتلا به کرونا فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت نکند در طول یک ماه می‌تواند حدود ۴۳۰ نفر را مبتلا کند، اما اگر موارد ذکر شده را رعایت کند این آمار به دو نفر تقلیل می‌یابد.

او با تأکید بر اینکه هم اکنون در هر ۱۳ دقیقه یک نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد و هر ۳۳ ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود ادامه داد: محوریت اصلی مبارزه با کرونا مردم هستند، مشارکت‌ها و همکاری مردمی بیش از ۵۰ درصد، همکاری‌های بین بخشی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در این خصوص کارساز خواهد بود.

صالحی‌فرد گفت: ویروس کرونا یک ویروس هوابرد است که با سرفه، عطسه، صحبت کردن و... منتقل می‌شود لذا باید از ماسک استفاده کرد و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود.

او افزود: باید مردم را حساس کنیم، اما این حساسیت نباید تبدیل به وسواس شود و در کنار شستشوی دست‌ها صرفه جویی در مصرف آب نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار