بازرسی‌های بهداشت محیط در بسیج مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری تشدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از تشدید بازرسی‌های بهداشت محیط در بسیج مقابله با بیماری کووید ۱۹ با توجه به رشد آمار مبتلایان به این بیماری خبر داد.

او افزود: در سوم و چهارم تیرماه جاری ۲۶۰ مورد بازدید از اماکن عمومی استان به عمل آمد.


بیشتر بخوانید: وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری قرمز است


جزایری تعداد کل مراکز تهیه و توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی تحت پوشش را ۱۱ هزار و ۹۵۰ باب اعلام و اضافه کرد: تعداد کل اماکن عمومی تحت پوشش نیز چهار هزار و ۴۱۰ باب است.

او تعداد کل مراکز تهیه و توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید شده را ۸۴۶ باب اعلام کرد.

جزایری گفت: طی این دو روز ۷۳۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی و ۲۱۷ امکنه عمومی پروتکل گندزدایی را رعایت نموده اند.

او به رعایت بهداشت و اصول حفاظت فردی از سوی ۷۳۷ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۸۴ امکنه عمومی این اصول را رعایت نموده اند.

جزایری تعداد مراکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی دارای کارت خوان را به ترتیب ۷۷۶ و ۲۱۰ باب اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۸۲۳ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند.

او همچنین تعداد اماکن عمومی ثبت نام شده در سامانه سلامت را ۲۲۱ باب اعلام کرد و از معرفی ۲۳ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی و دو امکنه عمومی متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

جزایری گفت: در سومین و چهارمین روز از تیرماه جاری، ۲۸ مورد بازدید مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار