جمعی از دغدغه‌مندان این عرصه تصمیم گرفته‌اند با روشن‌سازی مسائل و افزایش آگاهی درباره بازار عراق نگاه تازه‌ای جاری سازند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه موفقیت‌های کسب شده برای اکوسیستم نواوری و جوانان استارتاپی این بار جمعی از دغدغه‌مندان این عرصه تصمیم گرفته‌اند تا با روشن سازی مسائل و افزایش آگاهی درباره بازار عراق نگاه تازه‌ای را در کالبد صنایع نرم افزاری و سخت افزاری جاری سازند.

محمد زائری مسئول اجرایی این برنامه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدف از این نشست درگیر کردن استارتاپ‌های کوچک و متوسط با یک بازار بین المللی و کسب درآمد ارزی است.

محمد زائری تصریح کرد: کسب و کار‌های ما چه در عرصه تولیدی و چه در سمت نواوری و استارتاپی از زمانی که شروع به فعالیت میکنند خود را در مواجهه با یک مقصد صادراتی قرار نمیدهند و مدام با خود این تفکر را مرور میکنند که ما هنوز کوچک هستیم و هر زمان که کمی جای پایمان در بازار سفت شد میرویم و به بازار‌های کشور‌های منطقه و هم مرز مانند عراق هم فکر می‌کنیم.

او ادامه داد: در حالی که این تفکر باید مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا بستر و یا پلتفرمی که از ابتدا برای مصرف کننده عراقی، افغانی و یا سوری تاسیس نشود نمی‌تواند وقتی هم تعداد زیادی کاربر جذب کرد سیستم خود را تغییر دهد و بهتر است که بگوییم در ان زمان هم هزینه و هم ریسک اینکار به مراتب بالاتر میرود.

مسئول اجرایی این برنامه گفت: هدف ما از این نشست محدود به همین نکته نمیشود و میخواهیم به صورت عملیاتی با همراهی شرکت‌های تولیدی و صنعتی و مراکزی، چون صندوق نواوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهاد‌های سرمایه گذاری همچون ۱۰۰ استارتاپ، زمینه حضور کسب و کار‌ها را در بازار‌های صادراتی فراهم کنیم و در این برنامه مقصد اول را عراق انتخاب کردیم که برای آن نیز دلایلی داریم.

او در ادامه از همه اعضای کوچک و بزرگ اکوسیستم نواوری دعوت کرد تا در این نشست حضور بهم رسانند و با توجه به تعرفه مناسب بلیط‌ها و افرادی که دعوت شده اند این برنامه را از دست ندهند.

گفتنی است؛ برنامه آشنایی با بازار استارتاپی عراق در تاریخ ۱۹ تیر ماه در محل باغ لارک، سالن همایش‌های ۱۰۰ استارتاپ و از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان میتوانند جهت ثبت نام در این برنامه از طریق راه‌های ارتباطی معرفی شده در پوستر اقدام بفرمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استارتاپ ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار