المان سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان وبلوچستان، فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در شهر دلگان رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردار غلام‌نبی کوهکن مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان از تلاش شهرداری گلمورتی برای تهیه  المان سپهبد شهید قاسم سلیمانی  تقدیر کرد.

سردار غلام‌نبی کوهکن افزود: نخستین المان رونمایی شده از سردار دل‌ها در استان سیستان و بلوچستان در شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان نصب و امروز رونمایی شد و انتظار است سایر شهرداری‌ها با الگو پذیری از این اقدام شهرداری گلمورتی به ساخت و نصب اینگونه المان‌ها و بوستان‌ها اقدام کنند.

شهردار گلمورتی نیز گفت: باتوجه به مطالبه مردم شهر گلمورتی و به پاس احترام به رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی و یاران باوفایش تصمیم به ساخت بوستانی به نام بوستان مقاومت و نصب المان این شهیدبزرگوار در آن گرفته شد.

محمد دینارزهی افزود: عملیات ساخت بوستان مقاومت از ۲ ماه پیش آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اینک در مرحله پایانی ساخت قرار دارد.

او  اظهار داشت: بوستان مقاومت شهر گلمورتی به متراژ ۴۵۰ هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است.

او  ادامه داد: در تلاشیم تا ۲ ماه آینده تمامی مراحل ساخت این بوستان به پایان برسد و شهروندان گلمورتی از آن استفاده کنند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز با تقدیر از این اقدام بسیار خوب شهرداری گلمورتی گفت: در مذاکرات انجام شده با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در صددیم به زودی موزه نگهداری آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در دلگان راه اندازی کنیم که این اقدام کمک موثری در آشنایی مردم بارشادت‌ها ودلاوری‌های شهیدان خواهد بود.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۴۸۲ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار