استاندار لرستان:

احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها ازجمله تعطیلی بازار و ادارات

استاندار لرستان گفت: با توجه به قرارداشتن برخی شهر‌های استان در وضعیت هشدار شیوع کرونا، احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها ازجمله تعطیلی بازار و کنترل رفت و آمد‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت: با توجه به قرارداشتن برخی شهر‌های استان در وضعیت هشدار شیوع کرونا، احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها ازجمله تعطیلی بازار و کنترل رفت و آمد‌ها وجود دارد.

سیدموسی خادمی  افزود: بنابر پیشنهاد مسوولان شهرستانی و استانی، شهر‌هایی که در وضعیت قرمز هستند می‌توانند با هماهنگی ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت‌های قبلی را به مدت یک هفته اعمال کنند.

او تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا تلاش شده واحد‌های اقتصادی کمترین تبعات ناشی از تعطیلی بازار را داشته باشند، اما در صورت ادامه روند برخی بی توجهی‌ها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، محدودیت‌هایی برای مکان‌های عمومی از جمله بازار و مراکزخرید در نظر گرفته می‌شود.

او  ادامه داد: این محدودیت‌ها شامل تعطیلی بازار، کنترل رفت و آمد و تعطیلی ادارات است که در صورت ادامه روند هشدار و رسیدن به وضعیت قرمز اعمال خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان روند افزایشی داشته و باوجود اعلام نشدن لرستان در لیست استان‌های وضعیت قرمز، اما بر اساس آمار مبتلایان، کماکان در وضعیت هشدار قرار داریم.

خادمی افزود: وضعیت استان بر اساس استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ابتلا و نوع مرگ و میر، قرمز نیست، اما شرایط مطلوبی هم نداریم و روزانه ۲۰۰ مورد آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا مثبت می‌شود که به طور قطع آمار مبتلایان بیش از این تعداد و در میان افراد مختلفی که تست نداده اند بیشتر است.

او با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا روزانه در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند ادامه داد: هرچند برخی روز‌ها موردی از مرگ بیماران کرونا در استان گزارش نمی‌شود، اما در بعضی موارد ۲ تا سه نفر طی ۲۴ ساعت فوت می‌شوند.

استاندار لرستان گفت: اگر چه وضعیت ابتلا در شهرستان‌ها متغیر است، اما به طور متوسط بیشترین مبتلایان در ازنا، خرم آباد و بروجرد شناسایی شده اند.

خادمی تاکید کرد: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحد‌های صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اقدام نمایند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: استانداری ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.