مریم هاشمی معتمدی از ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد شهر دوست‌دار کودک در سمنان خبر داد و گفت: سمنان پایلوت شهر دوست‌دار کودک معرفی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مریم هاشمی معتمدی معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان با بیان اینکه این شهر پایلوت طرح دوست‌دار کودک شده است گفت: پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوست‌دار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهر‌های دوست‌دار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، شهر سمنان به عنوان یکی از شهر‌های پایلوت این طرح انتخاب شد.

او با اشاره به انتخاب سمنان در کنار ۱۱ شهر دیگر برای اجرای پایلوت شهر دوست‌دار کودک افزود: ۴۵ شهر کشور متقاضی این گزینش بودند که البته سعی شده تا شانس سمنان در این زمینه افزایش یابد و در همین زمینه بیش از ۸۰ برنامه در سال ۹۸ برای سنین زیر ۱۸ سال در بخش‌ها و زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی انجام شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان هم‌افزایی دستگاه‌های متولی ارائه خدمات به کودکان و لزوم برنامه‌ریزی با هدف ترویج نشاط و شادابی در دوران پسا کرونا را خواستار شد و تصریح کرد: مرکز تخصصی بازی کودک در سمنان آماده بهره برداری است تا در آن آموزش‌های اجتماعی و شهروندی در محیطی شاد و مفرح به کودکان ارائه شود.

هاشمی معتمدی با بیان اینکه اولین پارک هوشمند کودک در ایران نیز در سمنان راه اندازی می‌شود گفت: این مجموعه در بستر نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند، آموزش‌های مختلف در زمینه طبیعت، نجوم، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به کودکان ارائه می‌دهد همچنین قرار است شهر بازی بزرگی نیز در این مجموعه ساخته شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.