به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار کرد: علاوه بر صدور۲۱ پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی جدید در استان، پروانه ی صلاحیت ۱۷ نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان تمدید شد.
او افزود: هدایت و کنترل فعالیتهای واحد کنترل کیفیت به منظور کنترل و بهبود کیفیت و ایمنی محصول و بهبود رضایت مشتری از مسئولیتهای مدیر کنترل کیفیت محسوب میشود.
مددی با بیان اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با ویژگیهای استاندارد جزو وظایف مدیر کنترل کیفیت است، گفت: در صورتی که در واحدهای صنعتی استان با تولید کالای غیراستاندارد مواجه شویم علاوه بر اجرای مقررات علیه واحد تولید کننده، عملکرد مدیر کنترل کیفیت نیز بررسی میشود و در صورتیکه کوتاهی و قصوری ثابت شود طبق مقررات مربوطه برخورد لازم می شود.
او بیان کرد: صدور دستور توقف خط تولید در صورت مشاهده نبود انطباقهای بحرانی و اعلام به مدیریت و پیگیری به منظور حصول اطمینان از برطرف شدن مشکل کیفی تا راه اندازی مجدد تولید از حساسیتهای مهم وظایف مدیر کنترل کیفیت است.
مددی با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در تامین کیفیت بسیار حائز اهمیت و کلیدی است، گفت: قانونگذار صلاحیت ادامه فعالیت مدیران کنترل کیفیت را بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران و کارگروه مربوطه گذاشته است.
مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: تمدید یا تجدید پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت با گذراندن دورههای آموزشی مربوط و اجرای دقیق وظایف و دستورالعملهای مرتبط، ارایه گزارش فعالیت و تایید کارگروه انجام می شود.
انتهای پیام/ا