مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: امسال  ۱۰۴ مورد بازرسی فنی استاندارد از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان داشته ایم.

۱۰۴  بازرسی فنی استاندارد از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان همدانمحمد مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  افزود: امسال هم  به منظور اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی، بیش از ۱۰۴ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند انجام شده است.

او افزود: وجود یا عدم وجود مدیر کنترل کیفیت، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در این بازرسی‎ها مورد توجه قرار می‎گیرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه بازرسی و نمونه‎برداری از خطوط تولید بدون اطلاع قبلی و به صورت تصادفی انجام می‎پذیرد، گفت: در طی این مدت ۳۴۱ مورد نمونه‎برداری نیز از فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان انجام شده است.

او با بیان اینکه آزمایشگاه‎های مورد تایید استاندارد کار آزمون روی نمونه‎ها را انجام می‎دهند، افزود: در همین راستا محصولات بدون ویژگی‌های استاندارد‌های ملی مربوطه، تذکرات لازم را اخذ می‎کنند.

مددی با بیان اینکه در صورت اصلاح نکردن نواقص، پروانه استاندارد محصول مربوطه تعلیق و یا ابطال می‎شود، گفت: کارشناسان این اداره کل در جلسات کمیته‎های علایم با توجه به نتایج آزمون‌ها و به علت  رعایت نکردن ضوابط و الزامات استاندارد، ۱۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد را ابطال و تعداد هفت پروانه را تعلیق کردند.

او با اشاره به اینکه امسال ۱۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی و خدماتی استان صادر شده است، افزود: همچنین اعتبار تعداد ۱۰ پروانه استاندارد نیز تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد، واحد‌های تولیدی استان موظفند پس از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های ملی مربوطه تولید و به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.