مدیرعامل ایران‌ خودرو مطرح کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته

مقیمی گفت: با تلاش متخصصان داخلی تولید خودرو نه تنها متوقف نشده بلکه امسال نسبت به دوره مشابه، ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویدادهایی که در این پژوهشکده اتفاق افتاده را دنبال می‌کنیم. برای مثال نمونه خودرو (کا۱۳۲) را با همت سازندگان داخلی برای اولین بار در کشور بدون هیچگونه همکاری با کارشناس خارجی طراحی و ساخته ایم.

او افزود: تمامی اقدامات در خصوص خودرو کا ۱۳۲ مهندسان، تکنسین ها و متخصصان داخلی انجام داده اند، که با استانداردهای روز دنیا قابل رقابت است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: با توجه به ماموریت و وظیفه ای که بر عهده داریم باید در بحث ارتقا الکتریکال خودرو را دنبال کرده و پیشرفت کنیم. با متخصصان داخلی جلسه ای گذاشته ایم و نیازمندی های خود را به آنها اعلام کرده ایم.

او افزود: روز گذشته پیش نویس تفاهم نامه ای توسط دانشگاه علم و صنعت برای ایران خودرو ارسال شد و در حال تمرکز روی محورهای همکاری با دانشگاه با توجه به نقشه راه خود هستیم.

مقیمی با بیان اینکه صنعت خودرو در تحریم های جدید مورد هدف قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف از اعمال تحریم ها این بود که صنعت خودرو متوقف شود اما با تلاش متخصصان داخلی این صنعت متوقف نشد و حتی تولید امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در گذشته بخشی از خودروها به صورت سی. کی. دی (CKD) وارد کشور می شد و ما سی. کی. دی تولید می کردیم اما الان تمام خودروها توسط متخصصان داخلی تولید می شود.

او گفت: ما باید با برنامه و نقشه راه حرکت کنیم تا در زمانی مشخص اعلام کنیم به خودکفایی در خودروسازی رسیده ایم.


بیشتر بخوانید


در صنعت خودرو سازی جزو دانشگاه‌های برتر جهان هستیم

در ادامه جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم صنعت اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران بالغ بر ۱۴ هزار ۵۰۰ نفر دانشجو دارد که بیش از ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه دارای تحصیلات تکمیلی هستند که هر کدام برای گرفتن مدرک خود باید یک پروژه را بگذرانند. در واقع دانشجویان مستعد با ظریب هوشی بالا وارد دانشگاه‌های ما و دانشگاه‌های هم عرض می‌شوند.

ذاکری ادامه داد: از این دانشجویان انتظار می‌رود با انجام پروژه‌های کاربردی بخشی از رسالت اجتماعی دانشگاه را انجام دهند.

او یادآوری کرد: در حوزه صنعت خودرو سازی و ساخت ماهواره جزو دانشگاه‌های برتر جهان هستیم. در دو سال گذشته زیست بوم دانشگاه را تغییر دادیم و زیست بوم فناوری را در دانشگاه شکل دادیم.

رئیس دانشگاه علم صنعت گفت: زیست بوم را تشکیل دادیم تا از حوزه صرف آموزش و پژوهش خارج شویم و به سمت فناوری حرکت کنیم.

ذاکری ادامه داد: حدود ۶ درصد در زمینه پایان نامه های کاربردی در دو سال گذشته رشد داشته ایم براین اساس میزان پایان نامه های کاربردی ما به ۴۴ درصد رسیده است.

او افزود: این دانشگاه اولین برنامه راهبردی خودش را تدوین کرده و امسال سال آخر برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه است. معتقدیم در این مسیر موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم.

ذاکری با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته دو طرف تاثیرگذار هستند، گفت: یک سمت مشتری یا کارفرما است که در سازمان ها و صنایع مختلف وجود دارد و سمت دیگر دانشگاه و اعضای هیئت علمی هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: مطالعات صورت گرفته در این دانشگاه مورد توجه کشورهای توسعه یافته است و علمی که در داخل تولید می شود بخش اعظمی از مشتریان آن در خارج هستند.

او در پایان گفت: مردم باید کیفیت تولیدات داخلی را باور داشته باشند. جهت گیری تحقیقات دانشگاه باید به سمت کاربردی شدن حرکت کند.

تولید خودروی ملی با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سرپرست وزارت صمت با دانشگاه علم و صنعت برای رشد صنعت خودروسازی اعلام آمادگی کرده است. در مجلس برای هماهنگی بین وزارت صمت و دانشگاه علم و صنعت، جلسه ای برگزار شد براین اساس برای اتصال نهاد‌های مختلف در صنعت خودروسازی آماده هستیم.

او ادامه داد: کارفرمای فعالیت خودروسازی، وزارت صمت است و کار علمی در حوزه خودروسازی در دانشگاه انجام می‌شود. نیروی هوا و فضای سپاه در زمینه حمایت از تولیدکنندگان خودرو اعلام آمادگی کرده است.

نیکزاد گفت: برای برقراری این ارتباط در نظر داریم این موضوع را در مجلس بررسی و تعهدات هر یک از نهاد‌ها را پیگیری کنیم.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: ساخت پالایشگاه خلیج فارس توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه نشان داد که آمریکا با تحریم بنزین نیز نتوانست به اهداف شوم خود برسد؛ طبق آمار تاکنون به ظرفیت تولید ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین رسیده ایم. در حال حاضر کشور ما به یکی از صادر‌کنندگان بنزین تبدیل شده است.

او در پایان بیان کرد: دانشگاه و وزارت صنعت می‌گویند مشکلی برای ورود به صنعت خودرو نداریم؛ با این وجود ما نیز در مجلس حاضریم این دو را به هم وصل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار