سردار حاجی‌زاده گفت: ما به رفع کاستی‌ها در صنعت خودرو کمک می‌کنیم و قرار نیست تصدی‌گری کنیم و وارد خودوسازی شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست راهبردی جهش تولید در گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه علم و صنعت امروز دوشنبه با حضور سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس و سایر مسئولان  این دانشگاه برگزار شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بدو ورود به دانشگاه علم و صنعت با حضور در مقبره الشهدای گمنام این دانشگاه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت درباره پیوند دانشگاه با صنعت اظهار کرد: خیلی از آقایان در کشور ما معتقدند که مشکلات اقتصادی و تحریم با مذاکره قابل حل است، بنده هم همین اعتقاد را دارم البته نه با آمریکا و دشمنان،  بلکه این مذاکره و تعامل باید با ظرفیت‌های داخل کشور مانند دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

او افزود: امروز برای بحث مذاکره درباره خودرو سازی به دانشگاه علم و صنعت آمده ایم. ریل گذاری که برای ساخت خودرو انجام شده باعث شده که آینده خوبی را برای خودرو سازی ببینیم.  این ریل گذاری ما را به موفقیت خواهد رساند و البته نباید انتظار داشته باشیم که خیلی زود به موفقیت برسیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به گذشت ۶۰ سال از تاسیس صنعت خودروسازی در کشور، گفت: مدیران بسیار خوبی در صنعت خودروسازی کشور و وزارتخانه مربوطه حضور دارند که مصمم هستند وابستگی را قطع کنند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: در بخش‌های فناوری و برخی قطعات که وابستگی وجود داشته است، برای بومی‌سازی آنها کمک خواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: کار ساخت با خودروسازان است، ما به رفع کاستی‌هایی که صنعتگران در صنعت خودرو دارند کمک می‌کنیم. قرار نیست تصدی‌گری کنیم و وارد خودوسازی شویم، ما می‌خواهیم کمک کنیم.

بومی سازی خودرو باید ۱۰۰ درصدی شود

سردار حاجی زاده گفت: در زمینه توجه به تولید داخلی و بومی سازی در کشور اجماع وجود دارد، اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند از این مرحله عبور کرده ایم. البته باید در این مسیر استمرار و ایستادگی داشته باشیم.

او افزود: نکته دوم که مهم‌تر است نقشه راه رسیدن به خودرو سازی مطلوب و رسیدن به نقطه‌ای است که مردم از ما انتظار دارند. باید سیاست حرکت پلکانی را برای رسیدن به خودروسازی دنبال کنیم یعنی باید به نیاز مردم دقت کنیم و کم کم پله‌های بعدی را طی کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه بومی سازی خودرو باید ۱۰۰ درصدی شود، تاکید کرد: باید از وابستگی رها شویم و بعد به کیفی سازی و ارزان سازی برسیم. باید به نقص تولیدات پی ببریم و درصدد رفع آن‌ها بربیاییم. باید قبول کنیم که فرماندهان این کار وزارت صمت و خودرو سازان هستند. این دو گروه باید کار را تقسیم کنند و از بخش‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان کار بخواهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
وقتي ميتونيم موشك تاو بسازيم صد در صد هم ميتونيم خودرو بسازيم فقط بايد ببينيم قطعات خودرو چه تكنولوژي هايي لازم داره و صنعت موشك سازي چه تكنولوژي هايي در اختيار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بله کامل گفتی
آخرین اخبار