معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:هر فرد آلوده به ویروس کرونا می‌تواند در یک چرخه ۱۴ روزه موجب ابتلای ۴۱۶ نفر به کووید ۱۹ شود.

سراج الدین عارف نیا معاون درمان علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: وضعیت شیوع کرونا در شرق استان خوب نبوده و تاکنون برگ برنده ما در بیمارستان‌ها پذیرش و ترخیص بیمار به میزان مساوی است چراکه موجب می‌شود وضعیت بیمارستان‌ها از حالت عادی خارج نشود.

او با اشاره به مبتلا شدن کودکان به کووید ۱۹ گفت: مشاهده علائم کرونا در بزرگسالان ۹۰ درصد مواقع کرونا تشخیص داده می‌شود، اما در کودکان تنها ۱۰ درصد تشخیص‌ها به کرونا ختم می‌شود.

عارف نیا افزود: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر یک بار کرونا بگیرند دیگر به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، اما جدیدترین مقالات در این زمینه نشان می‌دهد در افراد بهبود یافته دو ماه پس از بهبودی ۱۳ درصد امکان ابتلای مجدد به این بیماری هست.

او گفت: افرادی که می‌خواهند از ابتلای خود به کرونا مطلع شوند می‌توانند به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند و آزمایش دهند، چنانچه مبتلا شده باشند پادتن در خون آن‌ها مشاهده می‌شود، اما امکان دارد در برخی از افراد این پادتن تشکیل نشده باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بزرگترین مشکل ما در استان رعایت نکردن مواردی همچون ماسک زدن و شرکت نکردن در مراسمی همچون عروسی است، اگر این موارد را رعایت کنند میزان ابتلا کاهش پیدا می‌کند.

عارف نیا گفت: فرد مبتلا به کرونا به راحتی می‌تواند سه نفر دیگر راهم مبتلا کند اگر این سه نفر هم هر کدام سه نفر را مبتلا کنند در یک چرخه ۱۴ روزه ۴۱۶ نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.