معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان گفت: در استان سمنان تاکنون بیش از ۲۰۰ بند خاکی و تور کینست احداث شده است که این میزان احداث، تنها ۳۰ درصد روان آبها را جمع آوری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری استان سمنان گفت: در استان سمنان تاکنون بیش از ۲۰۰ بند خاکی با حجم عملیاتی ۶ میلیون و ۲۴ هزاز مترمکعب و حجم مخزن ۲۵ میلیون و ۳۰۷ هزار مترمکعب احداث شده است.

او افزود: با احداث طرح آبخیزداری و آبخوان داری در استان، علاوه بر اینکه از تخریب منابع طبیعی جلوگیری خواهدشد، از طرفی چشمه ها و قنات های خشک در منطقه، بعد از چند سال دوباره احیاء خواهدشد.

فرهاد عبدالشاه در ادامه با اشاره به اهمیت طرح های آبخیزداری در استان که ۵.۹ درصد از مساحت کشور را دارد و از نظر مساحت هفتمین استان پهناور ایران است، ابراز داشت: اجرای طرح های آبخیزداری در استان نیاز به افزایش مشارکت مردم در این حوزه دارد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان به آشنا نبودن برخی از مردم با طرح های آبخیزداری و اهمیت این طرح ها در توسعه بخش کشاورزی و همچنین جلوگیری از خروج روان آب و هدایت به سمت قنات ها، چشمه ها و بند‌ها اشاره کرد: باید ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری برای مردم فرهنگ سازی شود.

او ضمن تأکید بر اهمیت اجرای طرح های آبخیرداری بیان کرد: با اجرای این طرح ها و احداث بند‌های خاکی سنگ و ملات در استان، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد روان آب ها کنترل می شود.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان در پایان بیان کرد: مطالعات آبخیزداری تاکنون در ۴۷۳ هزار از مساحت عرصه های منابع طبیعی استان، انجام و حدود ۵۰ هزار در حال مطالع است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.