طبق گفته رئیس جست و جو و امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی و صعود‌های ورزشی، هیچ ورزشکاری از بالگرد‌های امدادی سوء استفاده نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر در نشستی خبری در رابطه با تعدادی از کوه‌نوردان که از بالگرد‌های سازمان امداد و نجات سوء استفاده می‌کنند اظهار داشت: تعدادی از کوه‌نوردان پس از فتح قله‌ها حوصله پایین آمدن از کوه را ندارند. این کوه‌نوردان برای راحتی خود با سازمان امداد و نجات تماس می‌گیرند و با اعلام نا مساعد بودن وضعیت خود، درخواست بالگرد‌ امداد می‌کنند.

او افزود: ما به ناچار به آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهیم و یک بالگرد‌ برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها اعزام می‌کنیم. امدادگران ما پس از آن که به بالای کوه می‌رسند متوجه می‌شوند که گزارش مصدومیت اشتباه بوده و فقط به منظور پایین آمدن از کوه درخواست اعزام بالگرد‌ شده است.

تکذیب سو استفاده کوهنوردان از هلی کوپتر‌های امدادی

حمید مساعدیان رئیس بخش جست و جو و نجات فدراسیون کوه‌نوردی و صعود‌های ورزشی در پاسخ به مهدی ولی پور اظهار کرد: اظهارات رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر به هیچ عنوان صحت ندارد. گروه‌های امداد و نجات پیش از اعزام بالگرد از ما استعلام می‌گیرند. ما شرایط کوه‌نوردان را بررسی می‌کنیم و در صورت تایید مصدومیت آن‌ها به سازمان هلال احمر اطلاع می‌دهیم تا نیرو اعزام کنند.

او ادامه داد: تاکنون هیچ یک از کوه‌نوردان خود را به مصدومیت نزده اند. تمامی مدارک مصدومیت هر کدام از کوه‌نوردان در فدراسیون کوه‌نوردی موجود است. این خبر یک کذب محض است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار