رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: برای جلوگیری از تخریب کوهستان باید به مردم جامعه آموزش‌های لازم داده شود.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم تجلیل از فدراسیون‌های برتر در حوزه محیط زیست در رابطه با این مراسم اظهار داشت: یکی از کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک کمیسیون محیط زیست است. امروز از فدراسیون‌های برتر در زمینه محیط زیست تجلیل شد. یکی از فدراسیون‌هایی که از آن تقدیر شد فدراسیون کوهنوردی و کمیته حفظ محیط کوهستان این فدراسیون بود.

او ادامه داد: کمیته حفظ محیط زیست کوهستان آموزش‌های مختلفی در زمینه حفظ محیط کوهستان و انتقال و تخلیه پسماند از کوه‌ها را به مردم می‌دهد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی درباره راه‌های مقابله با تخریب کوهستان گفت: مهم‌ترین عامل مقابله با تخریب کوهستان، آموزش به مردم جامعه است. فدراسیون دانش آموزی کار آموزش به کودکان و نوجوانان را آغاز کرده است. امیدوارم با این تعالیم، دانش آموزان ارزش‌های محیط زیست را بهتر درک کنند. هدف فدراسیون کوهنوردی هم آموزش به مردم جامعه است.


بیشتر بخوانید:


زارعی در رابطه با ساخت و ساز غیر مجاز در کوهپایه‌ها بیان کرد: حد منابع طبیعی از ارتفاع ۱۸۰۰ متر است. ما متاسفانه دامنه کوه‌ها را از ارتفاع ۲۵۰۰ متر می‌شناسیم. ورود بخش‌های اقتصادی به کوه ها، تخریب‌های زیادی را ایجاد کرده است. امروز شاهد تخریب کوه‌هایی مثل دماوند، علم کوه و سبلان هستیم.

او افزود: وظیفه جامعه کوهنوردی به عنوان نگهبانان کوهستان این است که خبر تخریب کوه‌ها را به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار