زین‌العابدین حسام گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ نفر قاچاقچی و ۱۲ عمده‌فروش مواد مخدر در استان سمنان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، زین‌العابدین حسام معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با اشاره به جمع‌آوری مراکز پاتوق و استعمال مواد مخدر در سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ نفر قاچاقچی، ۱۲ عمده‌فروش، ۲۶۷ نفر خرده‌فروش و ۲۶ نفر حمل‌کننده در استان دستگیر شدند.

او بابیان اینکه ۴۲۲ نفر نگه‌دارنده و ۲۴۲ نفر معتاد متجاهر نیز در این مدت دستگیر شدند افزود: در این مدت تعداد ۶۳ خودرو و ۱۳ موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و ضبط‌شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تأکید بر اینکه با برخورد قاطع ضابطان قضائی و همکاری نیروی انتظامی، مراکز پاتوق و استعمال مواد مخدر در سمنان شناسایی‌شده و پس از تشکیل پرونده نسبت به دستگیری عاملان و مالکان و پلمب آن اقدام شده است افزود: انهدام باند‌های خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی استان نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد بود که به نحو مطلوب انجام شد.

حسام بابیان اینکه این افراد با استفاده از کانال‌های دایر شده در فضای مجازی اقدام به تشویق و ترغیب افراد به استعمال و خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند گفت: پس از تشکیل جلسات متعدد با پلیس فتا، این کانال‌ها در سطح استان شناسایی و گردانندگان آن دستگیر شدند که برخی از فعالان و ادمین‌های آن از استان‌هایی دیگر کشور بودند.

او پی‌گیری و شناسایی باند‌های سازمان‌یافته مواد مخدر فعال در سطح استان سمنان را از مهم‌ترین فعالیت‌های دادستانی برشمرد و گفت: تسریع در صدور احکام قاطع از دیگر فعالیت‌های مؤثر دستگاه‌های قضائی استان برای مقابله با مواد مخدر است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.