مدیرکل اوقاف یزد گفت: همزمان با روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم بزرگداشتی در امامزاده سید جعفر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حجت السلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در مراسم بزرگداشت بقاع متبرکه با اشاره به میزبانی امامزاده سید جعفر (ع) از خادمان حرم مطهر رضوی، گفت: مراسم تکریم از امامزادگان با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و از خدام امامزاده سید جعفر محمد نیز تجلیل شد.

او با ببان اینکه امامزاده سید جعفر یزد علاوه بر خادمان رسمی، در حوزه‌های فرهنگی، رسانه و اجتماعی نیز خادمان فعالی دارد، ادامه داد: رسانه‌های مکتوب و تصویری در استان یزد با به تصویر کشیدن فضای امامزادگان، معنویت و فرهنگ دینی را توسعه دهند.

حجت السلام  زارع زاده گفت:  دلیل انتخاب امامزاده سید جعفر، وسعت این آستان و فعال بودن آن به لحاظ اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی است.

او ادامه داد:  در این مراسم از اعضای تهیه و تولید برنامه سحرگاهی تا سپیده شبکه یزد نیز تقدیر به عمل آمد.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف که فعالیت‌های اجتماعی است، افزود: برای اولین بار در استان فرزندان یتیم با دلنوشته‌هایی درد و دل‌های خود را به داخل ضریح امامزادگان انداختند و خیرین پیشتاز استان نیز با اهدا ۴۰۰میلیون تومان نیاز‌های مالی این کودکان را برطرف کردند که در این مراسم به آن‌ها داده شد.

او تصریح کرد: ۸۲ بقاع متبرکه در استان یزد وجود دارد که اکثر آن امامزاده‌ها و برخی نیز علما برجسته استان هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.