مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه مالی در شهرداری ها، بر انضباط مالی به عنوان قوی‌ترین شاخص توسعه مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی یارتبار مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه وجود انضباط مالی و مدیریت هزینه عامل مهمی در کارآمدی شهرداری‌ها است، با تاکیدات شهردار کرمانشاه تلاش کرده ایم برای اصلاح نظام بودجه بندی و انضباط مالی در بالاترین سطح تصمیم گیری، در حوزه مدیریت شهری با شفاف کردن فرآیند‌های تخصیص منابع و ارتباط ساختارمند با استراتژی و اهداف برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه مدیریت پروژه برای بهبود شیوه‌های مدیریت مالی و کنترل بودجه گام برداریم.

او گفت : منظور از مدیریت هزینه در شهرداری صرفاً کاهش آن نیست بلکه توجه به نظم و مدیریت در آن که عامل افزایش کارآمدی و شفافیت امور مالی و ارتقاء بهره وری می‌شود، است.

مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه افزود: طی سال‌های گذشته، فقدان کارآیی شهرداری‌ها در جذب منابع قابل وصول و از طرفی برنامه‌های مقطعی باعث شده که مدیریت شهری به درآمد‌های ناپایدار از جمله عوارض ساخت و ساز و فروش تراکم روی بیاورد و مجموع این عوامل مدیریت شهری را برای رسیدن به توسعه پایدار با چالش‌هایی مواجه کرده است.

یارتبار افزود: با توجه به تغییر رویکرد در حوزه اقتصاد شهری، تلاش کرده ایم که در جهت شناسایی ساز و کار‌های ارتقاء بهبود منابع پایدار برای تامین هزینه‌ها درحوزه مدیریت شهری با الگوی پایدار درآمدی و هم راستا و منطبق با اقتصاد مقاومتی و نیز تسهیل و شفاف سازی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی و از طرف دیگر توجه ویژه به عوارض نوسازی به عنوان یکی از درآمد‌های متغیر و پایدار گام برداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.