تامین آب شرب مردم، از مهمترین اولویت‌ها در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحران کم آبی روستا‌های استان، اولویت با تامین آب شرب و پیگیری آن از سوی فرمانداران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که در روستایی، مردم با مشکل کمبود آب مواجه باشند، گفت: از دستگاه‌های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنندکه در هیچ ساعتی از شبانه روز و در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

او با اشاره به این که برای تامین آب شرب، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم، گفت: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب متاثر از این موضوع، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه‌ای که مردم هیچ گونه کمبودی را حس نکنند.

معتمدیان از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به صورت ۲۴ ساعته برنامه ریزی و اقدام نمایند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری ها، این موضوع را ۲۴ ساعته رصد کنند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که فاقد شبکه آبرسانی هستند، افزود: با تدبیری که شده با استفاده از منابع وزارت نیرو، تا دهه فجر، ۶۰ روستا و تا پایان سال، ۸۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در این جلسه از برطرف کردن مشکل آب در دو روستای استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: چهار شهرستان درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه بیشترین مشکل آب را داشته و تا پایان سال برای آبرسانی به روستا‌های فاقد آب استان به ۶ میلیارد تومان نقدینگی نیازمندیم.

او با بیان اینکه در روستا‌ها ۴۲ درصد هدررفت آب را داریم، گفت: این میزان از حد متوسط کشوری بالاتر بوده و در تلاشیم تا پایان دولت، ۹۷ درصد روستا‌های استان دارای شبکه آبرسانی شوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار