بازار هدف صادراتی خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی، در حال حاضر بر کشور افغانستان متمرکز است و از آنجا که این کشور مرز‌های خود را بر روی ما نبسته است ما می‌توانیم فعالیت مان را در این کشور توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی امیرفخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کشور ما در بحث ساخت و ساز با ۱.۶ درصد جزو ده کشور صادرکننده خدمات فنی و مهندسی هستیم، با این حال با توجه به اعمال تحریم‌های جدید محدودیت‌ها برای صدور خدمات فنی و مهندسی افزایش یافته که با شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، این شرایط دشوار تشدید شده است.

او افزود: بازار هدف صادراتی ما در حال حاضر بر کشور افغانستان متمرکز است و از آنجا که این کشور مرز‌های خود را بر روی ما نبسته است ما می‌توانیم فعالیت مان را در این کشور توسعه دهیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هر چند که حوزه خدمات فنی و مهندسی از کرونا تاثیر پذیرفته، اما این مسئله تاثیر چندانی بر بحث صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور افغانستان نداشته است. در حال حاضر باید بر بازار افغانستان تمرکز داشته باشیم و برای دوران پساکرونا برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: رکود بیشتر، نتیجه بحران کرونا به بازار خدمات فنی و مهندسی

امیرفخریان بیان کرد: ضرورت تشکیل کمیته خدمات فنی و مهندسی بیش از پیش احساس می‌شود، لذا کمیسیون خدمات فنی و مهندسی و اتحادیه باید بررسی‌های لازم را در این حوزه انجام دهند تا این مهم محقق شود، چرا که این کمیته می‌تواند علاوه بر کارشناسی امور و ارائه پیشنهادات اجرایی و عملیاتی، بستر تفویض اختیارات کارگروه ماده ۱۹ را برای استان فراهم آورد که این مهم می‌تواند سهولت بیشتری را در اقدامات فعالان حوزه خدمات فنی و مهندسی به وجود بیاورد.

او با بیان اینکه متاسفانه به دلیل فقدان بانک اطلاعاتی از حجم صادرات و صادرکنندگان اصلی در این بخش اطلاعی نداریم، تصریح کرد: پیشنهادات ما برای کارگروه ماده ۱۹ می‌تواند حول دو محور ضمانت نامه‌ها و تمدید تسهیلات باشد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۰۳:۴۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
با توجه به اینکه در این چند ماه اخیر کانالهای افغانی وابسته به کشور متخاصم انگلیس بشدت افزایش یافت و این کانال‌ها سعی‌ در تضعیف روابط دوستانه ایرانیها و برادران افغانی دارند و گاهی دست به توطئه‌های ساختگی میزنند باید دستگاهای سیاسی ذیربط حواسشان باشد که چرا به صورت شدید دستگاهای جاسوسی و تفرق افکن انگلیس دست به کار شده