طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، به زودی در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب نهایی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباس پور مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز در جمع مدیران این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ازجمله مناطق ویژه جوان کشور است که در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موفق عمل کرده است.

او در مورد مناطق ویژه جوان‌تر مانند بیرجند و زرندیه و روند کار‌های قانونی و اداری‌شان برای شروع بهره‌ برداری، افزود: در حال حاضر طرح جامع منطقه ویژه زرندیه در شورای عالی تصویب شده و طرح جامع منطقه ویژه بیرجند نیز آماده و به ما ارائه شده است و در حال بررسی هستیم.

عباس پور با بیان اینکه امیدواریم به زودی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به تصویب برسد، بیان کرد: پس از این مرحله، ایجاد زیرساخت‌ها شروع و سرمایه‌گذار جذب می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد صادرات غیر نفتی کشور مختص مناطق ویژه اقتصادی است و ایجاد این مناطق گامی در جهت توزیع دانش و تکنولوژی روز به نقاط مختلف کشور و ورود به فرآیند صنعتی شدن است.

عباس پور تصریح کرد: امروزه بسیاری از کشور‌های موفق اقتصادی نظیر هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، سنگاپور، چین و تایوان مسیر توسعه اقتصادی خود و پیوستن به بازار‌های جهانی را از چنین کانال‌هایی تجربه کرده‌اند.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ادامه داد: در کشور ما نیز از دهه هفتاد و با تصویب مجلس وقت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در استان‌های مختلف ایجاد شدند و از زمان شکل‌گیری تابحال به رونق اقتصادی روند صادرات و واردات در کشور کمک کرده‌اند.

عباس پور مشارکت بخش خصوصی در مناطق ویژه در بخش‌های عمرانی، تولیدی و مدیریت را ارزشمند خواند و گفت: مشارکت بخش خصوصی همواره در این مناطق پررنگ بوده است به طوری که متولیان و مدیران مناطق اقتصادی ویژه میرجاوه و بیرجند کاملا از بخش خصوصی هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.