همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه مرکز مهر خانواده با حضور رئیس کل دادگستری استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دفتر مرکز مهر خانواده دادگستری کرمان افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، مرکز مهر خانواده با حضور موحد رئیس کل دادگستری استان و سیدمهدی قویدل سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: این مرکز باتوجه به قانون و ماده ۶۸ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده، جهت کاهش آسیب‌های حوزه خانواده توسط دادگستری و با همکاری ارگان‌های مربوطه، راه اندازی شده است.

 قویدل اظهار داشت: مرکز مهر خانواده دادگستری، به همت و تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و با هدف ایجاد تسهیلات ویژه در رابطه با آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده و ارائه مشاوره به پرسنل دستگاه قضایی ایجاد شده است.

او گفت: ارائه خدمات مشاوره، روانشناختی، مددکاری، آموزشی و حمایتی از فرزندان و خانواده‌ها در جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی آنها، ازجمله اقدامات این مرکز به شمار می‌روند.

قویدل ادامه داد: این مرکز در تمامی روز‌های هفته خدمات رسانی خواهد کرد و توسط یک مدیر، یک روانشناس، یک مددکار و یک مامور انتظامی اداره و علاوه بر خدمات فوق، بازدید از منزلِ خانواده‌ها و زوج درمانی نیز انجام می‌شود.

او بیان کرد: نحوه ارجاع پرونده‌ها به مراکز مهر نیز بدین صورت است که با هماهنگیِ قضات شعب خانواده، اجرای احکام و کلانتری‌ها پرونده‌ها ارجاع داده می‌شوند.

مرکز مهر خانواده دادگستری استان کرمان در خیابان قرنی، جنب بانک سامان واقع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار