نماینده دائم لیبی در سازمان ملل در پیامی توئیتری از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست مزدوران خارجی را که در درگیری‌های این کشور حضور دارند، تحریم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، طاهر السونی، نماینده دائم لیبی در سازمان ملل، امروز خواستار تحریم و مجازات مزدوران خارجی که در درگیری‌های لیبی دست دارند، شد.

السونی در این خصوص در توئیتر خود نوشت «از آنجاییکه شورای عالی امنیت سازمان ملل نتوانست این افراد/مزدورانی، چون واگنر/ حفتر و دیگرانی که تمامی قطعنامه‌ها را نقض می‌کنند را تحریم و مجازات کند، اتحادیه اروپا و آمریکا باید دست به چنین اقدامی بزنند و دارایی‌های هر سازمان تروریستی و هرکسی که از آن‌ها حمایت می‌کند را مسدود کنند.»

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، روز گذشته مزدوران گروه واگنر و شبه نظامیان «جان جاوید» سودان به میدان نفتی الشرعای لیبی هجوم بردند تا متخصصان مشغول به کار در این میدان را به اسارت بگیرند. این میدان نفتی روزانه بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و تقریبا یک سوم ذخیره نفتی لیبی را تشکیل می‌دهد.

این میدان نفتی پس از چند ماه وقفه در کار تولید آن، از هفتم ژوئن کار خود را از سر گرفته بود. لیبی بزرگترین ذخایر نفت خام آفریقا را در اختیار دارد، اما پس از مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، نُه سال جنگ و درگیری در این کشور تولید و صادرات این طلای سیاه را با مشکلات فراوانی  مواجه کرده است.

کشور‌های مختلفی از جمله روسیه، مصر، ترکیه، امارات و چندین کشور اروپایی به طمع دستیابی به منافعی در این کشور با حمایت طرف‌های درگیر در لیبی به جنگ داخلی آن دامن می‌زنند. دو گروه دولت وفاق ملی و نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر در این کشور درگیر جنگ داخلی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار