پارک فناوری پردیس در راستای تحقق شعار «جهش تولید»، بسته‌ای شامل ۱۳ برنامه عملیاتی و ۱۱ برنامه حمایتی را برای جهش در تولید محصولات فناورانه در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پارک فناوری پردیس در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، به‌عنوان مجموعه‌ای پیشرو در حوزه فناوری، خود را موظف به برنامه‌ریزی برای تحقق حداکثری شعار سال دانسته و برنامه جامعی را جهت جهش در فرآیند‌ها و تولید محصولات فناورانه شرکت‌های عضو طراحی کرده و از اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار قرار داده است.

این برنامه در دو محور «عملیاتی» و «حمایتی» طراحی شده است. دستیابی به «افزایش درآمد شرکت‌های پارک از فروش محصولات و خدمات به میزان ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان»، «افزایش صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های پارک به ۴۰ میلیون یورو»، «اشتغال بیش از ۶۰۰۰ نفر در شرکت‌های پارک» و «تولید و ارائه ۱۴۰۰ نوع محصول یا خدمت در شرکت‌های پارک» اهداف اصلی این برنامه هستند.


بیشتر بخوانید


برنامه‌های عملیاتی اصلیِ این برنامه که محور اول آن را تشکیل می‌دهد، شامل موارد «رفع موانع عمده تولید و فعالیت شرکت‌های عضو»، «تسهیل ورود به بازار برای استارتاپ‌های عضو شتابدهنده‌های نوآوری»، «ایجاد سازوکار ورود مناسب محصولات شرکت‌ها به جامعه و تضمین فنی آنها»، «افزایش جذب منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای طرح‌های شرکت‌ها»، «ایجاد خط اعتباری بانکی برای سرمایه در گردش شرکت‌ها به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال»، «استقرار سرمایه گذاران جدید در پارک»، «عرضه سهام شرکت‌های پارک در بازار سرمایه (بورس)» و «ایجاد شبکه همکاری متخصصین شرکت‌ها در ناحیه نوآوری پردیس» است.

«کمک به انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک بین شرکت‌ها»، «نمونه‌سازی ایده محوری شرکت‌های عضو مرکز رشد به منظور تجاری‌سازی»، «استفاده از خدمات پژوهشی (آزمایشگاهی و کارگاهی) موجود در پارک توسط شرکت‌های پارک»، «کمک به حضور شرکت‌ها در مناقصات بخش‌های دولتی و عمومی جهت بومی‌سازی فناوری و رفع وابستگی کشور به خارج» نیز برنامه‌های حمایتی پارک فناوری پردیس را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است؛ سازوکار طراحی شده برای رصد، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه‌ها به صورت هفتگی در پارک طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی بحث فناوری درمیان باشه اول چیزی که به ذهن من میرسه قطعات الکترونیکی مثل چیپستها ،cpu ها ،مینی استیکهای حافظه ترانزیستورها مدارهای چاپی ،آسی ها، خازنها،رزیستورها،دیودها،ووو است حال مادر این علم و صنعت کجای کاریم باید بگم تا آنجا که میدانم در حد یک مصرف کننده و واردکننده این قطعات هستیم که بزرگترین چالش آینده ایرانه ولی ملت را با گرانی،بیکاری ،تحریم،وووسرگرم کرده اند که نداند از کجا خورده....
آخرین اخبار