کارگروه تنظیم بازار استان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی طی مصوبه ای قیمت مصالح ساختمانی را اعلام کرد که افزایش قیمت قابل ملاحضه ای در آن مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: فروش مصالح ساختمانی و هزینه حمل مصالح از درب کارخانه تا محل کار باید مطابق مصوبه تنظیم بازار صورت گیرد در غیر این صورت تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

این مسئول افزود: قیمت انواع شن و ماسه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان به شرح ذیل است و قیمت ابلاغی تحویل درب کارخانه بوده و فروش بالاتر از این قیمت‌ها گرانفروشی محسوب می‌شود.

محصول قیمت‏- ریال
ماسه شسته و شکسته دانه بندی شده استاندارد 300000
شن نخودی وبادامی شکسته وطبیعی استاندارد 200000
ماسه ملاتی 150000
ماسه شکسته ملاتی( 60درصدشکسته، 40درصد شسته) 200000
مخلوط خام سرمعدن 53200


محمودی تصریح کرد: کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش مصالح موظف به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام و آدرس خریدار و فروشنده (مشخصات واحد تولیدی مهمورشده)، برگ باسکول شامل وزن مجاز (بارگیری بیش از ظرفیت مجاز شامل افزایش قیمت حمل بار نمی‌شود) و سایر موارد لازم جهت نظارت بر حمل بار با کامیون‌ها می‌باشند.

معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اضافه کرد: کرایه حمل انواع شن و ماسه نیز  باید در یک مرحله و توسط یک دستگاه کارت خوان انجام شود.

این مسئول افزود: قیمت آجر با احتساب ارزش افزوده درب کارخانه بابت هرتن ، یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می‌باشد که هزینه حمل اعلام شده برای انواع شن و ماسه شامل حمل آجر نیز می‌شود.

محمودی عنوان کرد: واحد‌های تولیدی ملزم به صدور فاکتورفروش با مشخصات مذکور و فروش محصول به مصرف کننده نهایی بوده و از فروش و پیش فروش محصول به کامیون‌ها و ... خودداری نمایند و مسئولیت رعایت قیمت مصرف کننده آجرفشاری (تا تحویل به مصرف کننده) بر عهده واحد‌های تولیدی می‌باشد. درصورت مشاهده یا گزارش هرگونه تخلف وفق قانون تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد خواهد شد.

این مسئول به قیمت مصوب گچ و سیمان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر تن گچ بسته بندی شده یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۳۰۰ ریال و هرکیسه سیمان تیپ یک در درب نمایندگی‌های مجاز فروش ۱۴۸ هزار ریال، هر کیسه سیمان MC ۱۴۳ هزار ریال و هرکیسه سیمان pLc ۱۴۵ هزار ریال می‌باشد و در ضمن هزینه بارگیری، تخلیه بار و حمل بار توافقی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: هم وطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.