قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش مهارت‌های فرزند پروری و زندگی در راستای پیشگیری از اعتیاد امری ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم فرهمند به مناسبت هفته پیشگیری از مواد مخدر با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی و پیچیدگی مواد مخدر و شیوع آن، ارتقا سطح آگاهی و اجرای برنامه‌های مبتنی بر اصول و استاندارد‌های بین المللی پیشگیری لازم است گفت: برنامه‌های مختلفی در راستای اطلاع رسانی و آموزش به گروه‌های مختلف سنی به ویژه جوانان در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بستر ارائه سایر خدمات بهداشتی، نسبت به ارائه خدمات پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی اقدام نموده و علیرغم شیوع و گسترش بیماری ویروس کرونا این معاونت از این موضوع غافل نبوده و علاوه بر حضور فعال در بحران کرونا، خدمات مرتبط را در واحد‌های محیطی کاهش آسیب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه می‌نماید.


بیشتر بخوانید: لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مشارکت فعال در اجرای طرح استانی ساماندهی معتادان متجاهر و غربالگری این جمعیت از نظر بیماری کرونا و نظارت بر راه اندازی و فعالیت کمپ‌های ماده ۱۶ و مراکز ویژه نگهداری این گروه از بیماران از جمله اقدامات این معاونت است که در راستای برنامه‌های کاهش آسیب اجرا می‌شود.

۲۵ ژوئن از طرف سازمان ملل برای تمام دنیا به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
 
شعار امسال به عنوان "دانش بیشتر برای مراقبت بهتر" در نظر گرفته شده است که اهمیت حوزه پیشگیری از اعتیاد را به‌عنوان اولویت به‌منظور جلوگیری از بروز مصرف مواد در افراد سالم و در معرض خطر جامعه نشان می‌دهد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.