وزیر کشور لبنان اعلام کرد آشوب‌های اخیر در این کشور با مداخله و حمایت مالی یک دستگاه امنیتی خارجی رخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، محمد فهمی، وزیر کشور لبنان از مداخله و حمایت خارجی در خشونت‌های اخیر در این کشور پرده برداشت.

وی تأکید کرد: مداخله و حمایت مالی خارجی در خشونت‌های اخیر وجود داشت و یک دستگاه امنیتی خارجی در پشت پرده به راه انداختن آشوب‌های امنیتی در ۱۱ ژوئن و پس از آن بوده است.

فهمی اعلام کرد: جنبش‌های امل و حزب‌الله به دنبال تقویت امنیت داخلی بوده‌اند و هیچ ارتباطی با آشوب‌های اخیر ندارند.

وی افزود: مانع از بستن مسیر‌ها خواهیم شد و مسئولان این امر را تحت پیگرد قرار خواهیم داد. ما با حق آزادی بیان و تظاهرات موافقیم نه بستن مسیر. روش بستن مسیر تجاوز به کرامت شهروندان است. تعدی به شهروندان و املاک خصوصی و عمومی ممنوع است.

وزیر کشور لبنان در ادامه گفت: کشور‌های دوست، برادر و خارجی وجود دارند و ادعای کمک به لبنان دارند، اما در حقیقت لبنان را خفه می‌کنند. هدف، از هم پاشیدن لبنان از درون است و تنها راه برای مقاومت علیه این وضعیت، نجات کشور از طریق یکپارچگی تلاش‌ها از سوی همه محقق می‌شود.

فهمی در پایان در خصوص کنار گذاشتن اختلافات از سوی قوای سیاسی برای نجات لبنان، پشت سر گذاشتن این بحران و خروج از این تونل تاریک ابراز امیدواری کرد.

لبنان دو هفته قبل مجددا شاهد تظاهراتی در شهر‌های بیروت و طرابلس بود که برخی شعار‌های فتنه انگیزانه در آن سر داده و به دارایی‌های مردم و دولت دست درازی و آتش افروزی کرده که به واکنش مقامات دولتی در این خصوص و محکومیت این گونه تظاهرات منجر شد.

لبنان دیروز (جمعه) و دیشب نیز شاهد تظاهرات در برخی مناطق در اعتراض به گرانی و سقوط شدید ارز پول ملی بود که بر اساس گزارش «رویترز» طی هشت ماه اخیر ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار