فرماندار پاوه از مهار آتش‌سوزی گسترده در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت : نیرو‌های بومی و امدادی همچنان در محل به منظور کنترل شرایط حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز ایده پور فرماندار پاوه گفت : آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» از عصر دیروز آغاز و باتلاش طاقت فرسای نیرو‌های امدادی و مردمی ساعتی پیش اطفاء شد.

او گفت : این آتش سوزی در حوزه جوانرود آغاز شد و باگسترش آن مراتع پاوه را نیز در برگرفت و باتوجه به صعب العبور بودن منطقه خاموش کردن آن طول کشید.

ایده پور افزود: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته نهایتا حوالی ۲ بامداد امروز آتش منطقه بوزین و مرخیل اطفاء شد، ولی هنوز علت آتش سوزی سرایت کرده به این منطقه و میزان خسارت مشخص نیست.

فرماندار پاوه ادامه داد: در حالی که هنوز مراقبت از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره اتش ادامه داشت به دلیل بی مبالاتی عده‌ای از شهروندان، صبح امروز آتش سوزی دیگری در مناطق حاشیه‌ای شهر پاوه رخ داد.

او گفت: این اتش سوزی نیز با تلاش زیاد نیرو‌های امدادی و مردمی، بخشداری مرکزی و سازمان‌های مردم نهاد حوالی ساعت ۱۷ مهار شد.

ایده پور افزود: نیرو‌های امدادی همچنان در منطقه حضور دارند تا مانع از آتش سوزی مجدد و شعله ور شدن خاکستر‌های به جامانده شوند.

فرماندار پاوه اظهارنظر در خصوص میزان خسارت را به بعد از کارشناسی‌های دقیق موکول کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.