امام جمعه خرم آباد:

اجرای عدالت؛ انتظار مردم از قوه قضائیه

نماینده، ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار احقاق حقوق تضییع شده خود را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نماینده، ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار عدالت و احقاق حقوق تضییع شده خود را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در نخستین نماز جمعه سال جاری در مصلای الغدیر خرم آباد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در بین شهدای هفتم تیر ۲تن از شهدای لرستان؛ شهید حجت الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی و شهید حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین صادقی حضور داشتند که وجودشان سراسر ایمان خالصانه بود.

وی ادامه داد: امروز راه و روش شهید آیت الله دکتر بهشتی، راه ایمان و مبارزه با فساد و تبعیض است و مردم از قوه قضاییه در سال جدید کار نو می‌خواهند که موجب تسریع در رسیدگی به امور مردم شود.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: تسریع در حل دعاوی مردم با نهاد‌های دولتی باید با میزان عدل و انصاف و قوانین جاری صورت گیرد و با فساد و تبعیض دولتی و غیر دولتی مبارزه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: فساد؛ چه در درون قوه قضائیه یا برون این دستگاه باید ریشه کن شود و انسان خطاکار در جمهوری اسلامی از چنگال عدالت نمی‌تواند فرار کند و این ارزش جمهوری اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تقوا را اساس پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ادامه راه این نظام بر اساس تقوا میسر است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: نقشه راه نظام جمهوری اسلامی بر اساس اصول اسلامی ترسیم شده است و اصول اساسی امام راحل و سیاست ایشان در اصول اقتصادی و اداره امور داخلی و خارجی کشور در کتاب صحیفه نور ایشان ثبت و ضبط شده و در وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل نیز مکتوب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: پرچم دار این اصول، رهبر معظم انقلاب است که هراز گاهی آن‌ها را به ما یادآوری می‌کنند تا حرکات ما بر اساس این اصول باشد؛ بنابراین تقوا، پرهیزگاری و یادخدا پایه و اساس مناسبت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فعالیت‌های فردی و اجتماعی ماست.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد با اشاره به حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در تابستان ۱۳۶۶ افزود: این روز در حقیقت روز افشای حقوق بشر آمریکایی است که منجر به شهادت هموطنان ما شد، ولی امروز دیده می‌شود که آن‌ها به مردم کشور خودشان هم رحم نمی‌کنند و باید این چهره پلید آن‌ها به دنیا معرفی شود.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در ادامه بر فعال کردن کارخانه‌ها و طرح‌های تعطیل استان تاکید کرد و افزود: این امر باید با ورود قوه قضائیه تسهیل شود و قضات دانا و توانمند لرستان باید راه اندازی چرخ فعالیت این کارخانه‌ها را به حرکت درآورند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: با فعالیت مجدد این واحد‌های صنعتی جوانان لرستان باید از بیکاری و بلاتکلیفی نجات یابند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه بر ضرورت احیاء پیشینه حوزه‌های علمیه لرستان تاکید کرد و گفت: امید است خروجی این حوزه‌ها بزرگانی در سطح کشور و فراتر از آن باشد و با برنامه ریزی درست و منسجم به قله‌های پیشرفت برسند.

وی به نشست اخیر خود با نمایندگان لرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: راه و روش گذشته برای این استان نتیجه بخش نیست و نخواهد بود و باید برای رسیدن به قله‌های رفیع و متعالی دینی و اقتصادی بیشتر تلاش کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.