امام جمعه اراک گفت: هرکس در راه خدا تقوا و صبر پیشه کند خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمیکند.

باید در راه خدا تقوا و صبر پیشه کنیم/هفته قوه قضائیه فرصتی است برای ارزیابی درونی در دستگاه قضائیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: تقوا مسئله بسیار مهمی است و فقط به صورت لفظی به تقوا تاکید نکنیم بلکه در عمل از همه لحاظ گفتار و رفتار تقوا پیشه کنیم.

او با اشاره به داستان حضرت یوسف در قرآن کریم گفت: یکی از ارزشمندترین داستان‌ها در قرآن کریم داستان حضرت یوسف است و آخرین آیه در سوره حضرت یوسف دارای ۶ محور است که ما باید با الگو قرار دادن پاکی حضرت یوسف در زندگی به سعادت برسیم.

او ادامه داد: ۴ هزار سال پیش حضرت یوسف پیامبر در یک شهر و کشور غریب مردم را از قحطی و گرسنگی نجات داد و عزیزمصر و عزیزدل مردم شد و یوسف در حالی که به اوج قدرت رسیده بود به درگاه خدا دعا میکرد و هر آنچه کسب کرده بود از جمله علم تعبیر خواب و نجات مردم را از سوی خدا میدانست و شکرگزار نعمت‌های خدا بود.

خطیب جمعه اراک افزود: کسانی که تقوا پیشه کنند و در راه خدا صبر پیشه کنند خدا اجر نیکوکاران را ضایع نمیکند و ما باید این دو درس بزرگ را سرمشق زندگی قرار دهیم و تقوا و صبر را پیشه کنیم.

او اضافه کرد: خداوند عشق افرادی که تقوا پیشه کنند و راه حق را برگزینند در دل‌ها قرار می‌دهد و محبوب دل فرشتگان و مومنان می‌گرداند باید اهل احسان و نیکوکاری باشیم و موازین شرعی را برای رضایت خدا رعایت کنیم.

قوه قضائیه با شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی است تادستگاه قضائی یک ارزیابی درونی از عملکرد خودش در سال‌های گذشته داشته باشد و آسیب شناسی کند و براساس این آسیب شناسی و شناخت نقاط ضعف و قوت خودش یک برنامه ریزی کند.

او ادامه داد: کادر سازی و تامین نیروی لایق وشایسته و متعهد برای قوه قضائیه در رده‌های قاضی و... مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: استخوان بندی قوه قضائیه بستگی به قاضی دارد و قاضی باید بصیر و عدالتخواه باشد.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان پرونده سازی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران ایران گفت: از مسئولین و شورای عالی امنیت کشور میخواهیم که فریب غربی‌ها را نخورند و با قاطعیت در برابر آن‌ها بایستند و آن‌ها هم هرگز به فکر اینکه مشکلی را از ما حل کنند نیستند و فقط به فکر منافع خودشان هستند.

او ادامه داد: ملت ایران راهی که توسط امام راحل ترسیم شده و توسط رهبری معظم انقلاب هم با قدرت در حال فعالیت است و انقلابی که با خون شهدا آبیاری شده با تمام وجود پای آرمان‌های امام ایستاده اند.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان گفت: فشار‌هایی که از جانب آمریکا و استعمار گران بر ایران وارد می‌شود ماهیت پلید آن‌ها را نشان می‌دهد که هرچه بگذرد در این نبرد نامتوازن، ایران اسلامی پیروز است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار