استاندار مرکزی در گردهمایی ائمه جمعه استان گفت: نماز جمعه فردا بیست وسوم خرداد در اراک هم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در سال جدید با بیان اینکه فردا نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود گفت: برای اولین بار پس از حدود ۱۰۰ روز، نماز جمعه نماز جمعه بیست وسوم خرداد در اراک هم برپا خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی اعلام کرده بود اقامه نماز جمعه فردا بیست و سوم خرداماه در شهر‌های استان مرکزی بجز اراک اقامه می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مقابله با کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته است و در این زمینه ائمه جماعات هم کمک بسیاری کرده اند گفت: با اقدامات خوب موثر و به موقعی که صورت گرفت استان مرکزی از رتبه دوم به رتبه ۲۲ کشور در تعداد مبتلایان به کرونا رسید و امیدواریم در آینده هم با مشارکت بیشتر مردم این بیماری را بیشتر کنترل کنیم.

او آماری هم از اشتغال ایجاد شده در استان ارائه کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ هزار شغل شناسنامه دار در استان مرکزی ایجاد شده که سهم بسزایی در کاهش فشار بیکاری داشته است و امسال هم قرار است ۲۰ هزار شغل جدید دیگر ایجاد شود.

باید با افراد فاسد برخورد قاطع صورت گیرد

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت: در این شرایط متاسفانه برخی افراد خیانت کار و فاسد قصد ضربه زدن به کشور را دارند که باید با این افراد برخورد قاطع صورت گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگر می‌خواهیم در بخش‌های مختلف بر مشکلات غلبه کنیم باید شایسته سالاری را در اولویت قرار دهیم و افراد کاردان و متعهد بکار گیری شوند تا شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف باشیم.

او با تاکید بر توجه به ایجاد اشتغال در جامعه گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم می‌توان اشتغال مولد در کشور ایجاد کرد که این مسئله ضمن کاهش آمار بیماری می‌تواند به افزایش تولید کمک شایانی کند.

شبکه آفتاب فعال در بحث فرهنگ سازی و مقابله با کرونا

دبیقی مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی هم در این جلسه با بیان اینکه شبکه آفتاب در بحث فرهنگ سازی و مقابله با کرونا برنامه‌های مختلفی را تولید و پخش کرده است گفت: از همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس، شبکه آفتاب در بخش‌های مختلف سیما، رادیو، خبر و فضای مجازی تولید مختلفی را آماده و پخش کرد و روزانه یک برنامه زنده تلویزیونی با محوریت این موضوع به روی آنتن رفت که نتیجه آن کاهش آمار در سطح استان بود.

دبیقی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: درحالی که در شرایط کرونایی سایر شبکه‌ها جمع خوانی قرآن را از آرشیو سال‌های گذشته پخش کردند در شبکه آفتاب این برنامه هر روز به صورت زنده از امامزاده‌های سطح استان مرکزی به روی آنتن رفت و برنامه سحر نیز از امام زاده‌ها پخش شد.

حوزه‌های علمیه استان مرکزی فعال در پیشگیری از کرونا

آیت الله سپاسی مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان مرکزی ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی تهیه و در معابر و اماکن عمومی بین مردم پخش کردند گفت: به همت روحانیون هزارو هزارو۱۰۰ بسته حمایتی هم در سه مرحله تهیه و بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد

آیت الله سپاسی افزود: دشمن در پی ضربه زدن به روحانیت است و افزایش تقوی و حفظ آمار روحانیت راه مقابله با آن است و نباید جمعیت روحانیت کم شود.

در پایان مراسم از استاندار و مدیریت درمان استان مرکزی به واسطه تلاش‌ها در کنترل بیماری کرونا قدردانی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار