قائم مقام ستاد احیای امربه معرف و نهی از منکر کشور گفت : براساس بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دارای حوزه‌های بسیار است که مهم‌ترین وظیفه مردم امر به معروف و نهی از منکر مسوولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله میرزایی قائم مقام ستاد احیای امربه معرف و نهی از منکر کشور با اشاره به تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ گفت : پررنگ‌تر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزو‌های امام (ره) بود.

او با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری بیانیه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت : رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ستاد احیای امر به معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

او آموزش مردم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

او احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند نشان دادن حوزه‌های مختلف آن به مردم دانست و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تعریف و تبیین شود جدیدترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین موضوع اجتماعی است.

او ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود تمام مردم و مسئولان، مسئولیت پذیر می‌شوند و هیچ مسؤولی جرات کم‌کاری ندارد، زیرا خود را زیر مطالبه مردم می‌داند.

قائم‌مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد بیش از یک سال گذشته تشکیل‌شده است، افزود: مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام میرزایی، امر به معروف و نهی از منکر را سبب جلوگیری از روند غلط در جامعه عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر کمک کردن به جامعه به ویژه مسوُولان است.

او با بیان اینکه نمی‌توان جلوی تفریح مردم را گرفت، افزود: ارایه برنامه در راستای ترویج تفریح سالم به مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، دومین رویکرد این ستاد را رسانه ذکر کرد و افزود: معاونت آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

حجت الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: نیاز بود در استان‌ها ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد بنابراین تغییرات کلی در این زمینه در حال انجام است.

او گفت: در مورد جوانان و دانشجویان، باید مستدل، علمی و با آمار و اطلاعات کافی سخن گفت، زیرا رعایت این موارد باعث روشن شدن ذهن جوانان شده و به طبع تنویر افکار عمومی را در پی خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.