عرضه مرغ منجمد کیلویی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

مدیر پشتیبانی امور دام کرمانشاه گفت : مرغ منجمد کیلویی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی از امروز (پنجشنبه پنجم تیر) در فروشگاه‌های منتخب سطح استان عرضه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماعیل پرویزی فر مدیر پشتیبانی امور دام کرمانشاه گفت : عرضه مرغ تا زمان تنظیم بازار ادامه خواهد یافت و ستاد تنظیم بازار نیز قیمت مرغ گرم را از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قبلی اصلاح و ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است.

او گفت: همه ساله زمانی که قیمت مرغ پایین است شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد بازار و منجمد کردن آن‌ها در سردخانه‌ها می‌کند و به هنگام نیاز مانند ایام ماه مبارک رمضان و شرایطی مانند امروز به بازار عرضه می‌کند.

پرویزی فر، تعیین مراکز عرضه منتخب مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای را وظیفه سازمان صنعت، معدن وتجارت دانست و افزود: شرکت پشتیبانی امور دام فقط تامین کننده نیاز بازار است و کار توزیع انجام نمی‌دهد.

این مقام مسوول، ظرفیت سردخانه‌های در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان را ۷۰۰ تنی مالکیتی و نیز سردخانه ۵۰۰ تنی استیجاری اعلام کرد و ادامه داد: در صورت لزوم، از سردخانه‌های سایر استان‌ها مرغ مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.

 پرویزی فر گفت: ظرفیت تولید مرغداری‌های استان کرمانشاه سالیانه ۶۵ هزار تن است که ۵۰ هزار تن آن به مصرف داخل و مابقی به سایر استان‌ها داده می‌شود.

مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه، در خصوص علت بالا رفتن قیمت مرغ افزود: در چند ماه گذشته به دلیل پایین بودن قیمت مرغ برخی از مرغداری‌ها جوجه ریزی نداشته اند ضمن اینکه گرمای هوا نیز باعث تعطیلی برخی از مرغداری‌های مناطق گرمسیری شده است.

 پرویزی فر افزود: حتی در مناطق معتدل نیز گرمای هوا باعث کاهش گوشت گیری مرغ‌ها می‌شود.

او به ضرر مرغداری‌ها در چند ماه گذشته اشاره‌ای کرد و ادامه داد: هر چقدر به فکر سود معقول تولید کننده باشیم این کار به نفع مصرف کننده نیز خواهد بود برای همین باید از ضرر بسیاری از مرغداران در چند ماه گذشته جلوگیری می‌شد.

پرویزی فر، صنعت مرغ را مانند بازار میوه تازه دانست و گفت: مدت زمان نگهداری مرغ زنده ۴۵ روز است و باید تولید کننده بتواند در این زمان مرغ را به قیمت معقول و سود منطقی به بازار عرضه کند.

او در خصوص امکان روی آوردن مردم به مراکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در نتیجه گرانی مرغ کشتارگاهی افزود: مردم باید بدانند که ۳۰ درصد مرغ زنده دور ریز دارد و در عمل از یک کیلو مرغ زنده ممکن است ۷۰۰ گرم قابل استفاده باشد؛ پس با یک حساب سرانگشتی قیمت مرغ زنده حتی از قیمت مرغ کشتارگاهی گرانتر تمام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.