سمپاشی دام ها جهت مبارزه با بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو

بهار امسال ۶۱ هزار دام در اسلام آبادغرب جهت مبارزه با بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قاسمی رییس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب گفت : تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های کشنده و خطرناک ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در دام بجز تب خفیف علائم چندان مشخصی ندارد، اما انسان در اثر استفاده از گوشت دام آلوده و گزش کنه‌های آلوده، به این بیماری مبتلا خواهد شد.

او با یادآوری توصیه‌های بهداشتی به مردم در راستای جلوگیری از بروز این بیماری، گفت : شهروندان از خرید و مصرف گوشت‌های حاصل از کشتار غیرمجاز خودداری کنند و حتما از گوشت‌هایی استفاده شود، که در کشتارگاه ذبح شده و مهمور به مهر دامپزشکی باشد.

او افزود: در حال حاضر کشتار‌های غیرمجاز در روستا‌های تجر کرم پناه آباد و برف آباد علیا ساماندهی شده و ساماندهی دیگر مناطق نیز در دست انجام است.

قاسمی افزود: هنگام ذبح دام و طیور از وسایل ایمنی و بهداشتی مثل دستکش، عینک، ماسک و... استفاده کنند.

رییس دامپزشکی اسلام آبادغرب ادامه داد: گوشت بعد از کشتار باید به مدت ۲۴ ساعت و دل وجگر ۷۲ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری شود، تا عامل بیماری از بین برود.

او گفت: در بهار امسال طرح سمپاشی تعداد یک هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین، ۵۹ هزار و ۲۵۰ راس دام سبک و ۸۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع جایگاه دام در این شهرستان انجام شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار