سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک در این منطقه وجود دارد، که از هفته آینده کار واکسیناسیون این دام‌ها علیه بیماری آبله شروع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  روزبه محمودی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در بازدید از دام‌های عشایر منطقه تنگ کنشت گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده در چند مورد از احشام عشایر مستقر در این منطقه علائم تب برفکی مشاهده شده که برای مقابله با آن نکات بهداشتی به دامداران آموزش داده شده است.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی در زمینه مراقبت، حفظ بهداشت دام، پیشگیری، رصد و پایش از بیماری تب برفکی، از سوی کارشناسان دامپزشکی شهرستان در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال حاضر مشکل عمده‌ای در خصوص تب برفکی در کرمانشاه وجود ندارد.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۲ خانوار عشایری و روستایی در منطقه تنگ کنشت سکونت دارند، بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک در این منطقه وجود دارد، که از هفته آینده کار واکسیناسیون این دام‌ها علیه بیماری آبله شروع می‌شود.

محمودی همچنین به اجرای گشت‌های بازرسی از اماکن بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه مشکل و تخلف بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.