مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه، از پلمب بیش از ۶۵۰ واحد غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت : باید به سمت عرضه و فروش محصولات بهداشتی برویم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امید حاج محمدیمدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت : در فضای بحرانی کشور و مقابله با کرونا مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده و ما نیز تلاش کردیم با حمایت فرمانداران، دادستان، روسای دامپزشکی شهرستان ها، مرکز بهداشت، نیرو‌های انتظامی و سایر ادارات مرتبط اقدام به پلمب واحد‌های غیرمجاز مرغ زنده و قصابی‌های غیربهداشتی را از سر بگیریم و در این راستا آنان را به سمت و سوی عرضه مرغ بسته بندی و بهداشتی سوق دهیم.

او با اشاره به اینکه از اواخر اسفند سال ۹۸ و فروردین سال ۹۹ بیش از ۶۵۰ واحد دام غیرمجاز در استان برای مقابله با کرونا پلمب شده است، گفت : هرچند چاره‌ای جز پیشگیری از این بحران نداریم و خواهان تضرر شهروندان و تولیدکننده‌ها نبوده ایم، اما باید به سمت فروش و عرضه مرغ بهداشتی پیش برویم.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه روستایی و شهری خدمات فراوانی را ارائه می‌کنیم، گفت: در روستا‌ها واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها مشترک بین دام و انسان به ویژه واکسیناسیون تب برفکی، بروسلوز، تب مالت، هاری و شاربن به صورت رایگان انجام می‌شود.

حاج محمدی با اشاره به اینکه سال قبل سالی مالی بسیار دشواری برای دامپزشکی استان کرمانشاه بود، افزود: سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون برای سه میلیون و ۱۰۷ هزار دام سنگین عملکرد خوبی است.

او افزود: با همه توان و به لحاظ نیرو‌هایی دامپزشکی که کفاف نمی‌کند، تلاش خود را به کار گرفتیم و در حال خدمات رسانی در حوزه دامپزشکی هستیم، همچنین در مبحث نظارت‌های شهری و فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها دام و طیور فعالیت قابل توجهی داریم.

او افزود: سال ۹۸ چهار کشتارگاه سنتی را توانستیم به پیش سرد مجهز کنیم که در بیماری زایی گوشت نقش موثری دارد و همچنین کشتارگاه صنعتی در شهرستان کنگاور را هم افتتاح کردیم.

او افزود: کشتارگاه صنعتی دام ماهیدشت به دلیل مشکلات آب رسانی بیش از ۱۰ سال راکد بود، که سال ۹۸ با حمایت استاندار کرمانشاه و متولیان عالی رتبه و نیز دامپزشکی توانستیم مجدد آن را به عنوان کشتارگاه فوق پیشرفته‌ای فعال و راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل در زمینه کشتارگاه طیور استان نیز خدمات خوبی عرضه کرده است، گفت: ما تلاش داریم گوشت سالمی را به دست مردم برسانیم.

حاج محمدی با یادآوری اینکه کرمانشاه قطب دامپروری است و مبحث جدی عرضه دام را در دستور کار دارد، افزود: در بهترین منطقه زاگرس قرار داریم و محصولات دامی به لحاظ کیفیت از ویژگی خاصی بهره‌مند است، لذا تولیدات و صادرات را داریم و در بحث مبارزه با قاچاق نیز وظایف سنگینی بر عهده ما قرار دارد.

او افزود: بیش از ۳۲۳ هزار رأس گوسفند و بز از کرمانشاه به دیگر نقاط را به همت اداره کل دامپزشکی استان صادر کردیم و همچنین صادرات یک هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین را در سال قبل انجام دادیم.

او از فعالیت و خدمات دامپزشکی استان کرمانشاه در حوزه دارو و درمان خبر داد و گفت: ۱۶ پروانه اشتغال به امور درمانی و مایه کوبی به همراه ۲ شرکت پخش استانی دارو و هماهنگی در صدور پروانه فعالیت ۹ مورد داروخانه و آزمایشگاه را با نظام دامپزشکی به مجموعه فعالیت‌ها اضافه کرده‌ایم، لذا چرخه دامپزشکی به خوبی در حال گردش است که نقش بسزایی در اشتغال جوانان دارای مدرک تحصیلی این رشته و کارآفرینی دارد.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها در این شهرستان اشاره و گفت: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.