مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان:

طلاق در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت

ولی الله عبدی گفت: ثبت طلاق طی سال ۹۸ در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ولی الله عبدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به آمار طلاق و ازدواج ثبت شده استان طی سال ۹۸ گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند که مقوله طلاق طی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه البته در سال گذشته ازدواج نیز چهار درصد کاهش یافته است افرود: سه هزار و ۴۳۷ مورد ازدواج طی سال گذشته در دفاتر تحت نظارت دادگستری استان سمنان به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۲ مورد طلاق طی سال ۹۸ در سطح استان ثبت شده است بیان کرد: درست است که این آمار نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است، اما باید برای کاهش بیشتر این معضل همراهی ویژه‌ای بین همه دستگاه‌ها به خصوص نهاد‌های فرهنگی ایجاد شود.

عبدی با بیان اینکه چهار میلیون هکتار اراضی ملی استان سمنان طی سال ۹۸ به ثبت رسیده و برای آن‌ها سند صادرشده است گفت: این میزان ۴۰ درصد کل اراضی دولتی استان سمنان محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه کاداستر اراضی طبیعی طبق قانون به این اداره کل واگذار شده و البته سال ۹۸ نیز زمان پایانی پنج ساله طرح به اتمام رسید بیان کرد: کاداستر و ثبت اسناد اراضی ملی در سطح استان ۴۰ درصد پیشرفت داشت که البته ۱۰ درصد از میانگین کشوری این طرح جلوتر هستیم هرچند باید همکاری و اهتمام بیشتری برای این موضوع صورت گیرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.