تماشای ویدئوهای 4K یوتیوب از قابلیت‌های iOS 14

کاربرانی که نسخه بتا iOS 14 را دانلود کرده‌اند خبر از امکان مشاهده ویدئوها با کیفیت 4K دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل چند روز پیش و در مراسم WWDC از نسخه جدید سیستم عامل‌های خود که شامل iOS، Watch OS و Mac OS می‌شد، رونمایی کرد. نسخه جدید سیستم عامل‌های گوشی و تبلت این شرکت iOS 14 نام دارد که قابلیت‌های زیادی را به گوشی‌های این شرکت اضافه خواهد کرد. نسخه بتا iOS 14 از چند ساعت بعد از معرفی این سیستم عامل در دسترس توسعه دهنگان اپل قرار گرفت و افراد عادی نیز با مراجعه به وب سایت این شرکت و دانلود پروفایل مربوط به iOS 14 امکان استفاده از آن را دارند.

ویدئو 4K در IOS 14

اما به تازگی برخی از کاربران اپل که نسخه بتا این سیستم عامل را دریافت کرده‌اند که هنگام استفاده از نرم افزار یوتیوب متوجه شدند امکان استفاده از کیفیت 4K و رزولوشن 2160p را دارند. اما استفاده از این قابلیت با محدودیت‌هایی همراه است که بزرگ‌ترین آن‌ها عدم سازگاری برخی از دستگاه‌های شرکت اپل با این رزولوشن در کد AVC1۱ است و ممکن است هنگام مشاهده فیلم با این فرمت در برخی از دستگاه‌های صرفا رزولوشن 1080p با نرخ تازه سازی ۶۰ فریم بر ثانیه در دسترس کاربران باشد؛ اما ویدئو‌ها با کد VP9 در تمامی کیفیت‌ها در دسترس کاربران خواهد بود.


بیشتر بخوانید


امتناع اپل از امکان پخش ویدئوهای 4K در سافاری

پیش از این نیز اپل از ارائه کیفیت بالا در ویدئو‌هایی با کد VP9 در مرورگر سافاری امتناع کرده بودی، اما اکنون کاربران می‌توانند با نرم افزار یوتیوب یا استفاده از مرورگر‌های کروم و فایرفاکس این محدودیت را کنار زنند و از کیفیت 4K استفاده کنند. مورد دیگری که کاربران هنگام استفاده کردن از یوتیوب مواجه آن شدند، نرخ فریم ۶۰ در ویدئو‌های 4K و استفاده از قابلیت HDR بود؛ هنوز مشخص نیست که کدگشایی با قابلیت HDR توسط بخش CPU یا GPU گوشی‌های اپل انجام می‌شود و باید منتظر اعلام گوگل یا اپل در این باره بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار