در رویداد WWDC 2020 اپل صورت گرفت؛

معرفی سیستم عامل iOS 14 ؛ رونمایی از watchOS 7

در این گزارش همه محصولاتی که در رویداد WWDC 2020 اپل معرفی شدند را بررسی می‌کنیم.

تیم کوک در مراسم WWDC

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل دوشنبه کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود را برگزار و در این مراسم ویژگی‌های جدیدی برای آیفون و اپل واچ معرفی کرد. همچنین این شرکت از توسعه پردازنده‌های اختصاصی خود برای رایانه‌های مک خبر داد.

در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد، مسئولان اپل از جمله تیم کوک و کریگ فدریگی که به ترتیب مدیرعامل و معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار هستند، حضور داشتند. این افراد به ترتیب از موارد جدید اضافه شده به محصولات شرکت اپل صحبت کردند. آن‌ها در این مراسم حضور داشتند تا جزئیات آیفون، اپل واچ، مک و سایر محصولات مهم آینده این شرکت را ارائه دهند. اپل برای WWDC به طور معمول میزبان هزاران نفر از توسعه دهندگان در مرکز همایش سن خوزه است.

از iOS 14 تا جدیدترین قابلیت اضافه شده به WatchOS؛

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

از بزرگ‌ترین معرفی‌های انجام شده در این مراسم، بروزرسانی بعدی سیستم‌عامل اپل برای آیفون بود که iOS 14 نام دارد؛ در این سیستم‌عامل قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌شود. با iOS 14 اپل یک صفحه اصلی (Home Screen) جدید معرفی کرده است که دسته‌بندی برنامه‌ها و دیدن اطلاعات در یک نگاه را بسیار آسان‌تر کرده؛ البته این همه ماجرا نیست، زیرا قابلیت‌های جدیدی برای پیام‌رسان آیفون ارائه شده است. همچنین اکنون کاربران آیفون می‌توانند با استفاده ویژگی جدید iOS 14 بدون اینکه برنامه را به طور کامل اجرا کنند، به بعضی از بخش‌های آن دسترسی داشته باشند.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

اپل همچنین بروزرسانی بعدی ساعت اپل که شامل قابلیت بررسی وضعیت خواب می‌شود را معرفی کرد. مدت زمان نسبتا زیادی بود که ما منتظر رسیدن این قابلیت به اپل‌واچ بودیم، زیرا اکنون مدت‌هاست که Fitbit از ویژگی مذکور در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. اپل درباره یکی از مهم‌ترین تغییر‌های خود نیزحرف زد و اعلام کرد که این شرکت به جای استفاده از تراشه‌های اینتل، برای نسل بعدی مک از تراشه‌های سیلیکونی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. در این گزارش نگاهی دقیق‌تر به همه آن‌چه اپل در رویداد شب گذشته معرفی کرد، خواهیم انداخت.از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

سیستم‌عامل iOS 14، قدم بعدی اپل برای سیستم‌عامل آیفون

اپل این کنفرانس را با رونمایی از iOS 14، بروزرسانی مهم بعدی خود برای آیفون آغاز کرد. این سیستم‌عامل ویژگی‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد که توجه‌ترین تغییرات در این سیستم‌عامل، صفحه اصلی جدید آیفون است که اکنون فضای خاصی به نام App Library دارد. این فضا در واقع شامل پوشه‌هایی است که آیفون شما به‌طور خودکار برای گروه‌بندی برنامه‌ها ایجاد می‌کنید.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

اپل همچنین تغییر چشمگیری در نحوه نشان دادن ویجت‌ها در iOS 14 اعمال کرده است و اکنون شما می‌توانید ویجت‌ها را در اندازه‌های مختلف روی صفحه نمایش خود قرار دهید؛ در واقع حالا این بخش می‌تواند داده‌های بسیار بیشتری را در یک نگاه ارائه دهد. همچنین می‌توانید آن‌ها را به صفحه اصلی بکشید. این بزرگترین تغییری است که اپل در سال‌های اخیر روی صفحه اصلی سیستم عامل خود ایجاد کرده است.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

اپل همچنین App Clips را ارائه کرده است که به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز به استفاده از یک ویژگی خاص، به جای اجرای برنامه کامل، از نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر آن استفاده کنید. سیری نیز در iOS 14 بروزرسانی‌هایی را دریافت کرده که از آن‌ها می‌توان به رابط کاربری جدید و ویژگی‌های پیشرفته‌تر در بخش ترجمه اشاره کرد.از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

بسیاری از برنامه‌های اپل نیز با ویژگی‌های جدید در iOS 14 رفرش می‌شوند، از جمله:

  • گزینه پین کردن مکالمات در پیام‌ها
  • امکان ذکر شخصی به طور خاص و پاسخ دادن به پیام‌های خاص در متون گروهی در پیام‌ها
  • ویژگی‌هایی در نقشه‌های اپل که مخصوص دوچرخه سواران است
  • گزینه‌های سفارشی سازی جدید برای Memoji، از جمله پوشش چهره
  • امکان باز کردن قفل اتومبیل با آیفون

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

با iOS 14 قادر خواهید بود سفارشی سازی‌های دیگری مانند ماسک صورت را به Memoji (ایموجی شخصی صورت خود) اضافه کنید.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

اپل تراشه‌های پردازنده مخصوص خود را برای مک تولید می‌کند

از بزرگترین اعلامیه‌های روز دنیا مربوط به توسعه تراشه‌های اختصاصی اپل است. تراشه‌های اپل با نام Apple Silicon در همان محیطی کار می‌کنند که برای آیفون و آیپاد ساخته شده و این مسئله توسعه برنامه‌هایی که در تمام محصولات این شرکت کار می‌کنند را بسیار آسان‌تر می‌کند.

اپل در کنفرانس خود خبر از عرضه اولین کامپیوتر‌هایی که با تراشه‌های جدید اپل کار می‌کنند و تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند داد، اما هنوز رایانه‌های مبتنی بر اینتل نیز در خط تولید این شرکت قرار دارند.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

ردیابی خواب، شستشوی دست و موارد دیگر با ساعت هوشمند اپل

بروزرسانی بعدی سیستم‌عامل اپل واچ که به watchOS 7 معروف است، سرانجام بررسی وضعیت خواب را به ساعت هوشمند محبوب این شرکت اضافه می‌کند. اپل واچ از سنسور‌های حرکتی، سنسور‌های ضربان قلب و میکروفون برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به خواب استفاده می‌کند. این ساعت همچنین به کاربران یادآوری می‌کند که صبح دستگاه را شارژ کنند و نمایشگر آن در شب خاموش می‌شود تا انرژی باتری ذخیره شود.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

ردیابی خواب بزرگ‌ترین ویژگی جدیدی است که به اپل واچ اضافه می‌شود، اما watchOS 7 افزودنی‌های دیگری نیز خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • انواع جدید تمرینات فیزیکی
  • امکان اشتراک گذاری تصاویر پس زمینه ساعت
  • تشخیص خودکار شستشوی دست

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

ویژگی‌های جدید برای آیپد

اپل همچنین ویژگی‌های جدیدی برای آیپد و ایرپاد ارائه کرده است. بزرگ‌ترین ویژگی که به آیپد می‌آید، قابلیتی به نام Scribble است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد در هر زمینه متنی با Apple Pencil بنویسید و آن را به متن تایپ شده تبدیل کنید. همچنین نرم‌افزار‌های آیپد مانند Photos و Mail نوار کناری جدیدی را به دست می‌آورند که باعث می‌شود حرکت آن‌ها راحت‌تر شود. به‌علاوه، ویژگی‌های جدید آیفون مانند ویجت‌های بازسازی شده نیز به آیپد می‌آیند.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

برای ایرپاد، اپل توانایی جابه‌جایی خودکار بین دستگاه‌های مختلف را ارائه کرده است. همچنین ایرپاد پرو پشتیبانی از صدای فضایی را دریافت می‌کند.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛
بروزرسانی بزرگ بعدی برای مک

برخی از ویژگی‌های جدید موجود در Big Sur شامل موارد زیر است:

  • طراحی جدید با عمق، سایه زنی و شفافیت بیشتر و همچنین آیکون‌های مجدداً طراحی شده است
  • بخش تنظیمات مشترک با آیفون و آیپاد
  • بروزرسانی‌هایی برای برنامه‌هایی مانند Messages و Apple Maps که دارای ویژگی‌هایی هستند که قبلاً در نسخه آیفون موجود بودند
  • نسخه جدیدی از Safari با یک صفحه اصلی قابل تنظیم، ترجمه داخلی و گزارش جدید حفظ حریم خصوصی که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند وب‌سایت‌ها چگونه داده‌ها را پردازش می‌کننداز iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

سایر بروزرسانی‌های اپل تی‌وی و دستگاه‌های خانگی هوشمند

اپل همچنین اطلاعات جدیدی از بعضی موارد اضافه شده به بخش محصولات خانگی خود اعلام کرد، مانند:

  • نورپردازی تطبیقی برای چراغ‌های هوشمند، ویژگی که به شما امکان می‌دهد به طور خودکار دمای رنگ چراغ‌های مجهز به HomeKit را تنظیم کنید
  • "مناطق فعالیت" برای دوربین‌های هوشمند، که مشخص کردن منطقه خاصی را که می‌خواهید از آن جا هشدار دریافت کنید را آسان‌تر می‌کند
  • تصویر در تصویر برای Apple TV
  • قابلیت‌های حریم خصوصی بیشتر برای آیفون

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

کلام آخر

در کل معرفی‌های انجام شده حاکی از آن است که اپل بیش از هر زمان دیگری تلاش می‌کند تا محصولات خود را یک دست‌تر کند.

بروزرسانی‌های آیفون و مک حاکی از آن است که اپل سعی دارد محصولات خود را یک دست‌تر کند و در عین حال سفارشی سازی و انعطاف پذیری بیشتری نیز ارائه دهد. این امر به ویژه در macOS Big Sur مشهود است، که بیشتر از هر نسخه macOS که اپل تا به امروز عرضه کرده، بیشتر شبیه به سیستم عامل موبایل است.

از iOS 14 تا جدیدترین قالبیت اضافه شده به WatchOS؛

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ios 14 کی میاد؟
آخرین اخبار