هفته سی و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب با دیدار حساس تیم‌های چلسی و منچسترسیتی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سی و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب با برگزاری ۳ دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که در مهمترین مسابقه، از ساعت ۲۳:۴۵ چلسی در ورزشگاه "استمفورد بریج" میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

بازی فوتبال چلسی - منچسترسیتی؛ چلسی، لیورپول را به جام می‌رساند؟

نتیجه این دیدار حساس علاوه بر این که برای هر ۲ تیم مهم است، ممکن است تکلیف قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ جزیره را نیز مشخص کند.

۲ تیم در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که آبی پوشان شهر منچستر با ۶۳ امتیاز از ۳۰ بازی در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارند و آبی پوشان لندنی از همین تعداد بازی، ۵۱ امتیاز اندوخته اند و در رتبه چهارم لیگ برتر جای گرفته اند. بنابراین هر ۲ تیم برای کسب ۳ امتیاز این مسابقه وارد میدان خواهند شد تا در پایان فصل امتیاز‌های لازم را برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل آینده  اندوخته باشند.

امشب علاوه بر هواداران چلسی، هواداران تیم صدرنشین لیورپول هم طرفدار این تیم لندنی خواهند بود، چرا که اگر چلسی بتواند از منچسترسیتی امتیاز بگیرد، عملا لیورپول در فاصله ۷ هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل، قهرمان خواهد شد.

لیورپولی‌ها شب گذشته در یک بازی پر گل، کریستال پالاس را با ۴ گل در هم کوبیدند و اکنون با ۸۶ امتیاز در صدر جدول ایستاده اند. با توجه به امتیاز‌های لیورپول، اگر منچسترسیتی ۶۳ امتیازی امشب برابر چلسی امتیاز از دست بدهد، هر اتفاقی که در ۷ بازی آینده بیفتد باز هم سرخپوشان بندر لیورپول فاتح لیگ جزیره خواهند شد و پس از ۳۰ سال جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

بازی فوتبال چلسی - منچسترسیتی؛ چلسی، لیورپول را به جام می‌رساند؟

چلسی که در رتبه چهارم ایستاده، می‌داند در صورت کوچکترین لغزشی جایگاهش از سوی دیگر تیم‌ها به شدت تهدید خواهد شد، در حال حاضر منچستریونایتد و ولوز با ۴۹ امتیاز و البته یک بازی بیشتر در تعقیب این تیم هستند و همین موضوع فشار مضاعفی را بر چلسی وارد می‌کند که در بازی برابر "من سیتی" از امتیاز میزبانی نهایت بهره را ببرد و ۳ امتیاز بازی را کسب کند.

چلسی در این فصل ۵ شکست در "استمفوردبریج" داشته و هیچ نمی‌خواهد در این دیدار حساس ششمین شکست خانگی را تجربه کند. اما این تیم در شرایطی با شاگردان "پپ گواردیولا "روبرو می‌شود که حریف در اوج آمادگی قرار دارد و قبل از این مسابقه در ۲ دیدار قبلی ۸ گل به ثمر رسانده است. "سیتی" ابتدا ۳ بر صفر آرسنال را شکست داد و در بازی بعد ۵ بر صفر برنلی را در هم کوبید.

البته وضعیت هجومی چلسی هم بد نیست. این تیم با ۵۳ گل زده چهارمین خط حمله برتر لیگ را دارد.

بازی رفت در ورزشگاه"اتحاد" را منچسترسیتی با نتیجه ۲-۱ برد و حالا چلسی در اندیشه انتقام گرفتن است.

بازی فوتبال چلسی - منچسترسیتی؛ چلسی، لیورپول را به جام می‌رساند؟

نگاهی به آمار ۲ تیم

شاگردان "فرانک لمپارد" در بازی‌های خانگی فقط در ۴ بازی موفق به گلزنی نشده اند و از آن سو "سیتیزن‌ها" در ۶ دیدار اخیر خارج از خانه در ۴ بازی گل خورده اند. این ۲ مسئله آبی پوشان لندنی را به گشودن دروازه مهمان قدرتمند خود امیدوار می‌کند.

چلسی در ۵ بازی آخر خود ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته است. منچسترسیتی هم از ۵ بازی آخر خود ۴ برد کسب کرده و متحمل یک باخت شده است.

در ۵ دیداری که این ۲ تیم برابر هم به میدان رفتند، منچسترسیتی ۴ بار چلسی را شکست داده (یک بار در ضربات پنالتی) و فقط یک بار برابر این تیم شکست خورده است.

"من سیتی" در ۹ دیدار اخیر لیگ برتر خود با چلسی شش پیروزی کسب کرده است، این در حالی است که در ۳۴ بازی قبلی خود مقابل آن‌ها نیز ۶ پیروزی، ۷ تساوی و ۲۱ باخت داشته است.

چلسی در ۱۱ دیدار اخیر لیگ برتر با من سیتی، تنها یک بار توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد که آن هم در جریان پیروزی ۲-۰ فصل گذشته بود.

من سیتی آخرین باری که در لیگ برتر در شهر لندن بازی کرد، شکست خورد (۰-۲ مقابل تاتنهام). آن‌ها از دسامبر سال ۲۰۱۵،هرگز ۲ بازی متوالی را در پایتخت نباخته اند.

بازی فوتبال چلسی - منچسترسیتی؛ چلسی، لیورپول را به جام می‌رساند؟

"الیویه ژیرو"، مهاجم چلسی، در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر برابر من سیتی گلزنی کرده است.

گابریل ژسوس، مهاجم من سیتی، در ۱۶ بازی لیگ برتر در لندن شش گل به ثمر رسانده و چهار پاس گل داده است. او از ۸ دیداری که در لندن در ترکیب ثابت تیمش بوده در هفت بازی یا گل زده یا پاس گل داده است.

غایبان و مصدومان

غایب بزرگ این دیدار "سرخیو آگوئرو" ستاره آرژانتینی من سیتی است که پس از آسیب دیدگی در بازی روز دوشنبه برابر "برنلی" پای خود را به تیغ جراحان سپرده است. او در ۹ بازی اخیر خود مقابل چلسی ۱۰ گل به ثمر رسانده که ۲ بار آن هتریک بوده است.

بازی فوتبال چلسی - منچسترسیتی؛ چلسی، لیورپول را به جام می‌رساند؟

اما"جان استونس"مدافع مصدوم سیتیزن‌ها ممکن است به این بازی برسد.

در تیم میزبان هم وضعیت"کالوم هادسون اودوی" مشخص نیست. او دیدار برابر استون ویلا را هم به دلیل مصدومیت از دست داده بود. هرچند که در تمرینات  این هفته تیمش حضور پیدا کرد، اما بعید به نظر می‌رسد به بازی امشب برسد.

"توموری" مدافع چلسی هم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود.

چلسی بازیکن محرومی برای این دیدار ندارد.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار