به دستور رئیس جمهور؛

خط اتیلن به پتروشیمی میاندوآب رسید

به دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس پتروشیمی میاندوآب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در پنجمین روز از تیرماه، پتروشیمی میاندوآب با حضور استاندار آذربایجان غربی و توسط رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با اشاره به دستاورده‌های صنعت نفت گفت: دشمنان کشور دیگر شاهد هستند که نمی‌توانند مانع پیشرفت و جهش تولید ایران شوند.

رئیس جمهور کشورمان گفت:امروز روز مهمی برای صنعت نفت کشورمان است و اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و فشار قادر است طرح‌های نفتی را افتتاح و به بهره برداری برساند نشان از توانمندی‌های محقیقن و صنعتگران و ملت ما است.

روحانی ادامه داد:طبق وعده ای که وزیر نفت داد تا پایان سال،۱۷ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد که با افتتاح این طرح‌ها توان تولیدات پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به صادارت تولیدات پتروشیمی افزود:صادارت پتروشیمی ایران هفت سال پیش، ۱۲ میلیارد بود که این رقم تا پایان امسال به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد که یک جهش بزرگ در صنعت نفت کشورمان است.

روحانی گفت:با توجه به توان صنعت گران و محققان ایرانی برنامه ریزی می‌کنیم تا در ۱۴۰۰، صادرات پتروشیمی را  به ۳۷ میلیارد دلار برسانیم.

این واحد در سال ۱۴۰ هزارتن پلی اتیلن سنگین تولید می‌کند.

بهره برداری از مجتمع پتروشیمی میاندوآب با حجم سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورو و ۸ هزار میلیارد ریال با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در نقاط کمتر توسعه یافته تحول بزرگی را در جهت رفع محرومیت‌ها و اشتغال زایی به وجود می‌آورد.

با افتتاح این مجتمع برای ۴۶۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

عملیات مهندسی و اجرایی طرح پتروشیمی میاندوآب از سال ۱۳۹۵ شروع شده بود.

آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که از سال‌های گذشته جزو معدود استان‌های دارای پتروشیمی است.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ان شا الله از همه بدبختیها عبور میکنیم...