هیچ مورد مثبت کرونایی در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی مازندران تاکنون ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا از ۶۲ مرکز ترک اعتیاد حدود ۴۰ مرکز فعال بودند و با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه کار انجام می‌دادند، گفت: در تمام این مدت حتی یک نمونه مثبت بیماری کووید ۱۹ از مراکز نگهداری بهزیستی مشاهده نشد.

او افزود: از هفته گذشته مجوز‌های لازم برای پذیرش مجدد به کسانی که نیازمند ارائه خدمات هستند، صادر شد تا در ایام کرونایی با کمک تیم‌های نظارتی پذیرش هر ۱۴ روز یک‌بار انجام شود.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در خصوص تسهیلات ارائه شده به بهبودیافتگان از چنگال اعتیاد، گفت: از مجموع ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات حوزه بهزیستی به مددجویان، ۱۲ میلیارد تومان پارسال به بهبود یافتگان اعتیاد برای اشتغالزایی تخصیص داده شد.

او برش استانی مازندران برای تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبودیافته را ۷ درصد از مجموع اعتبارات تسهیلاتی عنوان کرد و افزود: با توجه به گستردگی کار و استقبال معتادان بهبودیافته برای بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی و همچنین تقویت اقتصاد خانواده ۲۰ درصد اعتبارات به این حوزه تخصیص یافت.

دکتر فرزاد گوهردهی همچنین میزان تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی برای بهبودیافتگان اعتیاد را از ۲۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۷۰ درصد پروژه‌های اشتغالزایی معتادان بهبودیافته پایدار است.

او با بیان اینکه پارسال برای کاهش رفتار‌های پرخطر و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، یکهزار و ۵۰۴ نفر از خدمات بهره‌مند شدند، افزود: برای جلوگیری از انتقال ایدز،  ۸۶۱ نفر پارسال از خدمات حوزه موبایل سنتر که با کمک عوامل بهزیستی راه‌اندازی شد، بهره‌مند شدند.

گوهردهی همچنین افزود: البته راه اندازی مرکز بانوان نیز پیشنهاد شد و در صورت تایید سازمان بهزیستی کشور بانوان هم از خدمات مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار