رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:۸ شعبه تمام الکترونیک در استان زنجان فعال است.

حجت الاسلام نیارکی رییس کل دادگستری زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان  در حاشیه جلسه دادرسی الکترونیکی شعبه ۱۰۲ کیفری با بیان اینکه هشتمین دادرسی الکترونیکی در استان زنجان در روز عدالت الکترونیک و فن آوری‌های نوین بصورت زنده و ویدئو کنفرانس بر گزار شد گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش ما برای اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در کلیه حوزه‌های قضایی استان است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه دادرسی الکترونیکی از برنامه‌های دوره تحولی قوه قضائیه و در راستای تسریع در رسیدگی‌ها و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌باشد ادامه داد:امکانات زیر ساختی این امر در استان فراهم شده و درصددهستیم این دادرسی‌ها بدون نقص برگزار شود .

صادقی نیارکی اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی با رعایت کلیه مقررات آیین دادرسی و بدون حضور متهم در محاکم برگزار می‌شود و دراین طرح به متهم فرصت کافی برای دفاع داده می‌شود و اقدامی جدید و مبارکی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه بیان داشت: اقدامات اولیه از مراکز خدمات قضایی و بار گذاری کلیه مستندات انجام و بصورت اسکن شده به محاکم ارسال و بر اساس مستندات ارسالی دادگاه رسیدگی می‌کند.

لازم به ذکر است، در ادامه برنامه رئیس کل دادگستری استان با حضو از پیش اعلام نشده در چند شعبه تمام الکترونیک از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.