رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به سندرم حاد تنفسی، بیمارستان‌ها مجاز به استفاده از حداکثر نصف ظرفیت تخت‌های بستری خود برای پذیرش بیماران غیر کرونایی می‌باشند و نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.
 
او افزود: تمام مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرد.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیر پوشش ابلاغ شده و مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.

بحرینی بیان کرد: این دستورالعمل با توجه به شرایط فعلی به مدت دو ماه مورد بهره‌برداری و اجرا خواهد گرفت و از هفته اول شهریور پس از بررسی مجدد و با توجه به شرایط اپیدمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.
 
او تصریح کرد: اورژانس عدالتیان تا اطلاع ثانوی بیماران مشکوک به کرونا و مسمومین را پذیرش خواهد کرد و همچنین بیمارستان قائم (عج) با ظرفیت ۲۴ تخت عادی و هشت تخت آی. سی. یو برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بیمارستان شریعتی مشهد نیز کماکان تا اطلاع ثانوی به عنوان بیمارستان اختصاصی ارجاع کرونا باقی خواهد ماند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.