یک دستگاه پلاسمافرز برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز نصب و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک دستگاه پلاسمافرز برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خریداری، نصب و راه اندازی شد.

او هداف از خرید و راه اندازی دستگاه پلاسمافرز را خودکفایی در پلاسما درمانی و خدمات درمانی عنوان کرد و بیان داشت: وجود این دستگاه برای تصفیه پلاسمای خون از مواد مضر جهت برخی از بیماران حیاتی است و در هماتولوژی، نورولوژی، نفرولوژی و روماتولوژی کاربرد دارد.

ابول نژادیان بیان کرد: توسعه همه جانبه در همه بخش‌های بهداشتی و درمانی استان با وجود مبارزه با ویروس کرونا با تمام قدرت ادامه دارد و خداوند را شاکریم که در این برهه زمانی به این مهم جامه عمل پوشانده شد و نیاز بیماران به این دستگاه مرتفع شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در حال حاضر دارای بخش‌های فعال گوش، حلق و بینی، پوست، جراحی فک و صورت، نازایی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، غدد، ریه، جراحی عمومی، جراحی اطفال، توانبخشی، طب فیزیکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ICU و CCU، NICU، اتاق عمل‌های جنرال، اتاق عمل قلب، اتاق عمل چشم و اتاق عمل آنژیوگرافی است.

همچنین اورژانس این بیمارستان به عنوان یکی از فعال‌ترین اورژانس‌های جنوب غرب کشور دارای واحد بیماران سرپایی، جراحی، قلب، زنان، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی، تزریقات، نوار قلب، اتاق عمل حوادث و دیگر واحد‌های اورژانس است، ضمن اینکه این مرکز نیز بیش از ۵۰ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.