رشد ۲ برابری درآمد موقوفه شوکت‌آباد بیرجند از کشت غلات

امسال با فروش ۱۲۰ میلیون تومان محصول جو و گندم از مزرعه موقوفه شوکت‌آباد بیرجند درآمد حاصل نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام  بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۸ تن گندم و جو از مزرعه موقوفه شوکت‌آباد برداشت شده است.

او با بیان اینکه از ۱۰ هکتار جو ۳۰ تن محصول برداشت شده است، افزود: امسال برای اولین بار کشت جو در این مزرعه انجام و ۲۸ تن گندم نیز در هشت هکتار این مزرعه برداشته شده است.

حجت الاسلام  بخشی پور بیان کرد: عواید حاصل از فروش محصولات این باغ که متعلق به موقوفه امیراسماعیل و محمدابراهیم است در جهت حفظ و نگهداری باغ و همچنین اجرای نیات واقف از جمله دارو و درمان، کمک به نیازمندان، اطعام، قرائت قرآن وعزاداری هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مزرعه الگویی فدک واقع در موقوفه شوکت آباد حدود ۱۰۰ هکتار زیر کشت رفته است، عنوان کرد: از جمله محصولات این مزرعه گل محمدی، انار، انگور، گندم، جو، ذرت و گیاهان دارویی است در تمام ایام سال زمین‌های این مزرعه زیرکشت انواع محصولات قرار دارد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با فعالیت‌هایی که در این مزرعه و همچنین دیگر اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان انجام می شود، علاوه بر ایجاد اشتغال و امرار معاش عده زیادی از هم استانی‌ها و همچنین اجرای نیت واقفین در امور مذهبی و خیریه، موقوفات در رونق و جهش تولید نیز اثرگذار هستند.

حجت الاسلام  بخشی پور اظهار کرد: ۶ دانگ مزرعه شوکت‌آباد و قنات آن وقفی است که برای بهره‌وری بیشتر توسعه کشت دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی قدمت موقوفه شوکت آباد را به سال هرا و ۲۰۳ هجری شمسی دانست و افزود: توسعه کشت‌های کشاورزی به رونق این موقوفه در منطقه کویری خراسان جنوبی کمک کرده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.