فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط مرزداران استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت : فرزندان ایران اسلامی در فرماندهی مرزبانی این استان در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره از سلسله مراتب فرماندهی در خصوص حراست از مرز‌های میهن عزیزمان و مبارزه جدّی با پدیده شوم قاچاق اقدامات بسیار خوبی در این زمینه داشته اند و با عنایت به اقدامات کنترلی مؤثر در نوار مرز و انجام طرح‌های مختلف برای مقابله جدّی با ورود و خروج انواع کالای قاچاق در این مدت توانستند؛ سیصد و هشتاد ثوب البسه، یک هزار و هشتصد و پنجاه عدد پوشک، شش دستگاه تلویزیون، هفت هزار عدد ماسک، دویست لیتر سو خت، پانزده هزار و چهارصد نخ سیگار، سیصد و هفتاد و سه جلد کتاب، یکصد و یازده کیلوگرم خشکبار قاچاق را در نقطه صفر مرزی از قاچاقچیان کشف و ضبط نمایند.

او ضمن بیان این موضوع که ما همه سرباز ولایت هستیم و با توکل به خداوند متعال از مرز‌های ایران اسلامی به خوبی حراست می‌کنیم گفت : با تلاش‌های شبانه روزی مرزداران کشور عزیزمان، در انجام وظایف مرزداری و مرزبانی از جانمان هم مضایقه نمی‌کنیم و تا مرزداران کشور بعنوان مدافعان وطن در مرز‌ها حضور دارند جایی برای اقدامات قانون گریزانه وجود ندارد.

او افزود: هر نوع قاچاق به داخل یا خارج از مرز‌های کشور، موجب تزلزل پشتوانه و سرمایه‌های ملّی می‌شود و مرزداران نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران با درایت و اقتدار همواره برخوردی قاطع با قاچاقچیان داشته و با این پدیده شوم مبارزه می‌نمایند

انهدام باند بزرگ قاچاق احشام توسط مرزداران استان کرمانشاه

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از اجرای عملیات موفقیت آمیز علیه قاچاقچیان و مهار و توقیف ۱۳۰ رأس احشام قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال توسط مرزداران هنگ مرزی پاوه خبر داد.

یحیی الهی گفت: در راستای حفظ و حراست از نوار مرزی و مبارزه قاطع با قاچاق احشام، مرزداران هنگ مرزی پاوه با اجرای گشت و کمین هدفمند حین پایش نوار مرزی توانستند تعداد یکصد و سی رأس احشام را در حین خروج غیر قانونی از نوار مرز مهار کنند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به ارزش هجده میلیارد ریالی احشام کشف شده ادامه داد: کلیه احشام کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به یگان دلالت شدند.

او با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده‌ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند افزود: مرزداران با تمام توان و جدیت آماده است که با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و اجازه هرگونه تردد غیر قانونی در مرز را به قانون شکنان نخواهند داد.

کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرزبانی استان کرمانشاه

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق توسط مرزداران هوشیار و تلاشگر هنگ مرزی پاوه خبر داد.

یحیی الهی ادامه داد: امروزه تلاش در جهت استفاده از تمام توان و ظرفیت موجود در پیشبرد اهداف سازمانی در مرز‌ها از موضوعات اساسی بوده که به لطف خداوند متعال تا به حال توانسته ایم قاچاقچیان و متخلفان را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته و شاهد کشفیات چشمگیر کالای قاچاق در مرز‌های این استان باشیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه افزود: مرزداران جان بر کف این استان با تلاش و جدیّت در سخت‌ترین شرایط جوّی با رعایت کامل دستورالعمل‌های مربوطه طی انجام مجموعه عملیاتی منسجم موفق به کشف و ضبط سیزده دستگاه تلویزیون، نود و پنج دستگاه گیرنده امواج رادیویی، دو موتور دیش گردان، چهل و پنج هزار و ششصد نخ سیگار، یک دستگاه تهویه هوا، پنجاه کیلوگرم مغز گردو و شصت کیلوگرم گوشت قرمز از قاچاقچیان شدند.

الهی ضمن بیان این موضوع که به لطف خداوند متعال از مرز‌های ایران اسلامی به خوبی حراست می‌کنیم گفت: با تلاش‌های شبانه روزی مرزداران کشور عزیزمان، مرزبانی به نیرویی توانمند تبدیل شده است و وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح، دفاع از کیان اسلامی است.

او گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را حدوداً دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برآورد نمودند.

۲۴ راس دام قاچاق در پاوه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان ۲۴ راس دام قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

حیدر حق جویان افزود: ماموران ایستگاه بازرسی ملندر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۴ راس دام قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۶۰۰ میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.

حق جویان از دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی و به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

کشف بیش از ۲۲ تن سیمان احتکار شده در دالاهو

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران پلیس دالاهو، ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم سیمان احتکار شده در این شهرستان کشف شد.

علی اکبر جاویدان افزود: پس از اطلاع ماموران انتظامی دالاهو نسبت به احتکار مقدار زیادی سیمان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا تیمی از ماموران یگان امداد پس از انجام تحقیق لازم محل احتکار کالا که مغازه‌ای در یکی از نقاط شهر بود کشف و با هماهنگی مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

جاویدان افزود: در این بازرسی ۴۵۰ کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی به ارزش ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ارزش محموله احتکاری کشف شده را طبق نظر کارشناسان بیش از ۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال عنوان کرد.

او از دستگیری ۲ نفر در این رابطه و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.