بسته حوادث/خبرهای نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری یک سارق حرفه‌ای در شهر کرمانشاه و اعتراف وی به ارتکاب ۴۶ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از وقوع سرقت‌های متعدد در شهر کرمانشاه و ارجاع پرونده‌ها به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : کاراگاهان با انجام تحقیقات گسترده و شگرد‌های خاص پلیسی موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

جاویدان افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۴۶ فقره سرقت در حوزه خودرو، منزل، اماکن عمومی و خصوصی، مغازه و تجهیزات مخابراتی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از معرفی سارق دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

او پیشگیری از وقوع سرقت، کشف سرقت‌های انجام شده در سریعترین زمان ممکن و برخورد قاطعانه با سارقان را جزو اولویت‌های امسال پلیس استان برشمرد.

کشف ۶ و نیم کیلوگرم مواد مخدر در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر در نقاط مختلف کرمانشاه کشف شد.

حسین براری افزود: این مقدار مواد مخدر در راستای اجرای طرح یک روزه پاکسازی مناطق آلوده و بازرسی از اصناف کشف شد.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا می‌توان به دستگیری ۸۴ خرده فروش، معتاد متجاهر و عوامل مرتبط با کار تهیه و توزیع اشاره کرد.

براری گفت: ۱۲ واحد صنفی و مسکونی که از آن‌ها برای تهیه و توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد پلمب شد.

استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان رانندگی علت تصادف است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی درون شهری به علت استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

 فضل الله شیری افزود: در سه ماه سپری شده از سال جاری ۱۹ هزار و ۴۸۲ راننده به خاطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال قانون و با جریمه روبرو شدند.

او ادامه داد: برخورد با این دسته از رانندگان متخلف نسبت به مدت مسابقه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: قبلاً تنها اختلالی که هنگام حرف زدن با گوشی تلفن همراه حین رانندگی ایجاد می‌شد کاهش تمرکز بود، اما امروز با گسترده شدن فضای مجازی و افزایش استفاده عموم مشکل جدی‌تر از قبل شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حتی نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه علاوه بر اینکه تمرکز راننده را کاهش می‌دهد باعث غافل شدن وی از مشاهده فضای روبرو و جلوی خود در زمان رانندگی نیز می‌شود.

او گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از شایع‌ترین علل تصادف عدم توجه راننده به جلو است که فاکتور‌های متعددی از جمله استفاده از تلفن همراه باعث این امر می‌شود.

 شیری افزود: رانندگان در شرایط اضطرار می‌توانند در محل امن و مجاز توقف کرده و از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه به عابران پیاده گفت: حین عبور از سطح معابر و تقاطع‌ها تا حد امکان از گوشی همراه خود استفاده نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار