مهم‌ترین حوادث امروز ۴ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۴ تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۶۴۰ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان

سردار" محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مبارزه با سرقت به عنوان یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان است و در این راستا با تلاش‌هایی که توسط همکارانم صورت گرفته به توفیقات خوبی دست یافته ایم.

او افزود: در همین رابطه با اقدامات هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان طی ۳ ماهه اول سال جاری ۴۹ باند سرقت شناسایی و با آن‌ها برخورد صورت گرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصدی افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عمده فعالیت این سارقان را در زمینه سرقت منزل، سرقت اموال اماکن خصوصی، سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو، موتورسیکلت، سرقت احشام، سرقت به عُنف و سرقت سیم برق عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی از افزایش ۱۵ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان اصفهان در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش قدرت کشف، یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان است و با این رویکرد در ۳ ماهه سال جاری شاهد افزایش ۱۳.۹ درصدی دستگیری سارقان بودیم.
 
کشف ۶۴۰ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان / کشف تجهیزات رایانه‌ای قاچاق در اصفهان


سردار میرحیدری، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دستور اکید فرمانده ناجا مبنی بر کشف و استرداد به موقع اموال مسروقه به مال باختگان، پلیس آگاهی استان اصفهان تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه بکار بسته و با کم کردن فاصله وقوع تا کشف توانسته بسیاری از اموال مسروقه را به صاحبانش مسترد کرده و موجبات رضایتمندی و خرسندی آن‌ها از عملکرد پلیس را فراهم آورد.

او اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه از مخفیگاه سارقان دستگیر شده در ۳ ماهه امسال بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام شده که عمده این اموال شامل خودرو، موتورسیکلت، لوازم خانگی، طلاجات، سکه، لوازم و قطعات خودرو بودند.

سردار میرحیدری در پایان راه اندازی گشت‌های ویژه مبارزه با سرقت و بکارگیری تجهیزات هوشمند کنترل و رصد سارقان سابقه دار را از جمله اقدامات ابتکاری پلیس آگاهی استان اصفهان در سال جاری عنوان کرد و گفت: انجام این گونه اقدامات خاص پلیسی در این مدت منجر به کاهش برخی سرقت‌ها از جمله سرقت منزل، سرقت خودرو، داخل خودرو، احشام، کیف قاپی، کش و روزنی و جیب بری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده و امیدواریم تا پایان سال با کاهش‌های قابل توجهی در این گونه جرایم روبرو باشیم.
 

کشف تجهیزات رایانه‌ای قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی بالای خود از نگهداری محموله‌ای از تجهیزات رایانه‌ای خارجی قاچاق در یکی از مغازه‌های سطح شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و کسب اطلاعات لازم، با هماهنگی مقام قضائی از محل مورد نظر بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۴۱ دستگاه انواع تجهیزات رایانه‌ای و ۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ ریاحی، خاطر نشان کرد: ارزش محموله قاچاق مکشوفه در این عملیات توسط کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این خصوص مالک اصلی تجهیزات رایانه‌ای دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
 

کلاهبرداری مشاور املاک قلابی از طریق رهن و اجاره اینستاگرامی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: پس از وصول شکایاتی در خصوص کلاهبرداری فردی ناشناس با شگرد تبلیغات رهن و اجاره املاک از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام به عنوان گروه مشاورین املاک اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ ۵ میلیون ریال به عنوان بیعانه از موارد دلخواه شهروندان کرده و پس از آن نه تنها پاسخگوی آن‌ها نبوده بلکه خدماتی هم به آن‌ها ارائه نداده است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از خصوصیات رسانه‌های نوین ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه می‌باشد، این فضا این امکان را برای افراد سود جو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون عرضه محصولات، رهن و اجاره، خرید و فروش املاک یا وسایل نقلیه به صورت گسترده در این فضا داشته باشند، بنابراین شهروندان حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام کرده و از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان آدرس و تلفن دفتر یا نمایشگاه مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.
 

دستگیری ۱۴ خرده فروش و معتاد پرخطر در"شاهین شهر

سرهنگ "حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "شاهین شهر" پس از هماهنگی قضائی، طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر را اجرا کردند.

او افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده‌های انتظامی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر، ۱۴ خرده فروش و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی ادامه داد: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
 

کشف ۸۰۰ کیلو چوب جنگلی بلوط در"خمینی شهر

سرهنگ"غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان این خبر گفت: در پی اطلاعات واصله مبنب بر وجود انبار چوب بلوط قاچاق و تولید زغال به صورت غیر مجاز مأموران کلانتری ۱۵ کوشک جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او افزود:مأموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضائی با ورود به انبار با حجم زیادی از چوب بلوط که به صورت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به این محل انتقال داده اند روبرو شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از این انبار مقدار تقریبی ۸۰۰ کیلو گرم چوب از نوع بلوط جنگلی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر وضمن تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ براتی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق از اولویت‌های پلیس است به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد، نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی، قاطعانه با اینگونه جرائم برخورد می‌کند.
 

کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در "برخوار

سرهنگ نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار در با اشرافت اطلاعاتی خود مطلع شدند فردی اقدام به فروش گازوئیل به قیمت بالاتر از قیمت قانونی آن می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی فرد مذکور را که در حال تردد با یک دستگاه کامیونت بود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: در این عملیات طی بازرسی از خودروی متهم ۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ خلیلی با اشاره به توقیف خودرو و تحویل متهم به مرجع قضائی برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، قاچاقچیان کالا و سوخت که با اقدامات مجرمانه خود در زندگی روز مره مردم اخلال ایجاد می‌کنند در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان هم می‌خواهیم در صورت اطلاع از این گونه تحرکات موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ گزارش کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.